امام جمعه بوشهر گفت: اگر مسوولین نمی‌توانند جلوی گرانی‌ها در بازار بگیرند، کنار بروند تا افراد دیگری که توانایی دارند سرکار بیایند.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 22 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام‌جمعه بوشهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با تقدیر از حضور مردم در مراسم فاطمیه و تشییع شهدای گمنام، اظهار داشت: مردم استان بوشهر قدردان شهدا و حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و رهرو شهدا هستند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه در مراکش، افزود: این مجمع در بیانیه پایانی خود به‌جای محکوم کردن آمریکا و انگلیس و رژیم‌صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، به ایران هشدار دادند که جزایر سه‌گانه را به امارات برگرداند که این یک طرح آمریکایی است.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن بیانیه مجمع مراکش، تاکید کرد: به کشور‌های عربی تذکر می‌دهیم که خودتان را مفتضح‌تر از این نکنید و به کشور روسیه هم تذکر می‌دهیم به‌خاطر اندک امتیاز در مسیر غلط اقدام نکنید و ایران را قدر بدانید.

صفایی بوشهری با بیان اینکه وتو کردن آتش‌بس در غزه توسط آمریکا و جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیانشان و سکوت کشور‌های عربی مدعی اسلامیت را محکوم می‌کنیم، عنوان کرد: قطعا مردم غزه پیروز این جنگ هستند و رژیم اشغالگر قدس شکست حتمی خواهد خورد.

وی با اشاره به طرح عفاف و حجاب، عنوان کرد: از مجلس و شورای نگهبان و تمام کسانی که در قبال طرح عفاف و حجاب مسوولیت دارند می‌خواهیم هرچه سریع‌تر قانون عفاف و حجاب را آن‌طوری که اسلام و انقلاب می‌گوید تصویب و به اجرا درآورند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: تا زمانی که این طرح هنوز تصویب نشده، مطابق قانون قبلی، قانونی عمل شود و نگذارند شرایطی رخ دهد که فضای جامعه دچار مشکلات در این عرصه شود و از قرارگاه‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها و شهر‌ها می‌خواهیم بیشتر و دقیق‌تر طبق ضوابط قانونی عمل کنند.

وی با اشاره به تشکیل موکب‌های فرهنگی توسط جوانان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برای اشاعه فرهنگ دینی و ملی، گفت: مسوولین اگر به این جوانان کمک نمی‌کنند، اشکال ندارد، اما حداقل مشکل برای این جوانان درست نکنند و فضای کار فرهنگی برای آن‌ها فراهم کنند.

صفایی بوشهری عنوان کرد: متاسفانه در برخی از شهر‌های استان از جمله بوشهر، قیمت ارزاق فراتر از قیمت مصوب دولتی است و مردم گله دارند. چرا نظارتی وجود ندارد و باید یک کالا و موادغذایی قیمتش گران‌تر از قیمت مصوب باشد.

وی با تاکید براینکه مسوولان نسبت به نظارت بر بازار دقت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: اگر قیمت مصوب کالایی مشخص شده، همان قیمت مصوب فروخته شود؛ مسوولان بازار و شرایط را رها نکنند، مردم به ویژه اقشار نیازمند در شرایط سخت اقتصادی هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسوولین متولی نظارت بر بازار مشخص هستند، بیان کرد: الان از مسوولی اسم نمی‌آورم، اما اگر از رشد قیمت‌ها و گرانی جلوگیری نکنند گله‌مندی مردم بیشتر خواهد شد و بنده در همین تریبون اسم آن مسوولان را خواهم آورد.

وی خطاب به مسؤولین مربوطه، ابراز کرد: اگر نمی‌توانید، بروید کنار تا افراد دیگری که می‌توانند بیایند سرکار تا مردم بیشتر از این گرانی را تحمل نکنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه کجا دیده‌اید که قیمت مصوب یک کالا که ۷۳هزار تومان است را مردم تا ۱۰۰ هزار تومان بخرند، بیان کرد: مردم برای انقلاب جان می‌دهند، اما از این بی‌عدالتی‌ها و سومدیریت‌های مسوولین گله‌مند هستند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار