امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه جریان مقاومت رژیم صهیونیستی را در میدان جنگ مستاصل کرده است، گفت: باید به حکومت‌های کشورهای اسلامی و عربی که فلسطین را تنها گذاشتند گفت تاریخ و نسل‌های آینده به شما رحم نخواهند کرد، اگر مرگ سخت است محاکمه تاریخ از آن سخت‌تر است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 22 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا برای صرف هزینه جهت صهیونیست‌ها آن قدر مضطر و مستعجل شده که اخیراً بدون اجازه کنگره، میلیاردها دلار سلاح در اختیار اسرائیل قرار داد و وزیر خارجه یهودی آمریکا با حضور در کنگره تلاش کرد عصبانیت آنها را از جهت عدم استجازه خاموش کند.

وی افزود: بایدن بدون اجازه کنگره تانک‌های پیشرفته زیادی به اسرائیل داد عدم اخذ اجازه نشان می‌دهد که این اقدام فوری بود و فوری بودن آن نشان می‌دهد که جریان مقاومت رژیم صهیونیستی را در میدان جنگ مستاصل کرده است، بلینکن به طور مفصل در کنگره صحبت کرده و گفته ما مجبور بودیم به طور فوری به این کمک اقدام کنیم تا آنها به بی‌اعتنایی بایدن به کنگره اعتراض نکنند.

غزه باتلاق بزرگی برای رژیم صهیونیستی شده است

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه غزه باتلاق بزرگی برای رژیم صهیونیستی شده است تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از ۷۵ روز به هیچ هدف اعلام شده خود نرسیده است نه حماس از بین رفته است و نه موشک‌های قسام قطع شده است، نه اسرای صهیونیستی آزاد شده است، نه اهالی غزه تسلیم شده‌اند و نه مهاجرت اجباری۳.۲ میلیون اهالی غزه محقق شده است.

آیت الله عاملی ادامه داد: یعنی نه اهالی غزه به صحرای سینای مصر می‌رود و نه اهالی کرانه باختری به اردن؛ فلسطین در حال حاضر ۷ میلیون آواره در خارج از فلسطین دارد و رژیم صهیونیستی می‌خواهد آنها را به ۹ میلیون نفر برساند. همه فلسطینی‌ها هم می‌دانند که هجرت موقت معنی ندارد هجرت بی‌ بازگشت است.

وی افزود: همچنان که هجرت یک میلیون فلسطینی در سال ۱۹۴۰ بی بازگشت بود. افتضاح بسیار بزرگی است که یک ارتش تا دندان مسلح که حمایت ارتش‌های اروپا و آمریکا را در پشت سر دارند نتوانست در ۷۰ روز به یک مجموعه شبه نظامی غالب شود.

آیت الله عاملی گفت: این هفته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۷۴ روز از جنگ گذشته هنوز آژیر خطر در تل‌آویو هر لحظه بلند شده و میلیون‌ها نفر در این شهر به پناهگاه‌ها هجوم می‌برند. این اعلان کامل شکست برای ارتش رژیم صهیونیستی است. بنابراین آن‌ها چاره را در کنار فشار عظیم بین‌المللی در این دیده‌اند که این روزها هر چقدر می‌توانند بیشتر بی‌گناهان، اطفال و زنان را بکشند تا شاید فرجی حاصل بشود. این است علت اینکه این روزها دیوانه وار همه جا را بمباران می‌کنند و به هیچ چیز و هیچ کس حرمت نگه نمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سخنان اخیر مقامات رژیم غاصب صهیونیستی افزود: نتانیاهو می‌گوید «حتی کودکان اهداف نظامی مشروع هستند!» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنی کاملا جنایت بار می‌گوید «هدف از حملات ما نابودی حداکثری است نه دقت در حملات!»

وی ادامه داد: رئیس جمهور رژیم صهیونیستی از کاروان عقب نمی‌ماند و با وقاحت تمام می‌گوید «در غزه هیچ غیرنظامی بی‌گناهی وجود ندارد همه اهالی غزه مقصرند و تفکیکی بین نظامیان غیرنظامیان وجود ندارد.»

امام جمعه اردبیل گفت: این رژیم سفاک، هتاک و قتال ناپاک دیروز به دل همه مسلمان‌ها آتش زد و با لودرهای بزرگ وارد قبرستان غزه شد و تمام قبرها و جنازه‌ها را زیر و رو کرد صحنه آن قدر وحشتناک است که نمی‌شود نگاه کرد نصف جنازه در بیرون قطعات جنازه‌ها پراکنده و ... ما همه این‌ها را اولاً از چشم حکومت‌های اسلامی می‌بینیم که نه لوله نفت را قطع کردند نه رابطه را قطع کردند نه تجارت را قطع کردند نه سفارت خود و سفارت آنها را تعطیل کردند و ...

وی تصریح کرد: باید به حکومت‌های کشورهای اسلامی و عربی که فلسطین را تنها گذاشتند گفت تاریخ و نسل‌های آینده به شما رحم نخواهند کرد، اگر مرگ سخت است محاکمه تاریخ از آن سخت‌تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه خداوند با قواعد و سنت‌های بسیار دقیق اداره می‌کند گفت: در طول چهل سال محاصره اقتصادی ایران، کشورهای محاصر کننده مخصوصاً آمریکا و اروپا به کشور ما و ملت ما ضرر و ضربه زدند و حالا خداوند انتقام آن ضررها را می‌گیرد و از گلوی آنها پس می‌ریزد.

جنگ اوکراین و غزه هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا و اروپا درست کرد

آیت الله عاملی عنوان کرد: جنگ اوکراین و غزه هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا و اروپا درست کرد یک مقام بلند پایه آمریکایی این هفته گفت: «موشکی که با آن با موشک‌ها و پهبادهای یمنی استفاده می‌کنیم ۲ میلیون دلار ارزش دارد در حالی که موشک یمنی‌ها ۲ هزار دلار ارزش دارد.» روایت است که هر کس پول خودش را در جایی که نباید صرف کند اگر صرف کرد خداوند او را مجبور می‌کند چند برابر آن را در جایی که نمی‌خواهد صرف کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: فقط آمریکا ۱۰۰ میلیارد دلار برای اوکراین هزینه کرد و ۷۰ میلیارد دلار نیز می‌خواهند بدهند اما بین دولت و کنگره سر این مسئله اختلاف است. آمریکا و اروپا سنگین‌ترین هزینه را در اوکراین پرداخت کردند بدون اینکه ذره‌ای فایده داشته باشد.

وی گفت: زلنسکی که مذهب صهیونیستی دارد در آتش حسرت می‌سوزد که چرا به آمریکا و اروپا اعتماد کرد و وارد جنگ با روسیه شد مشابه همان هزینه را آمریکا و اروپا در غزه برای رژیم صهیونیستی صرف می‌کنند تا بدانند که دنیا روی این قاعده اداره می‌شود هر طور با دیگران معامله کردی همان معامله سر خودت خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه در میان کشورهای عربی و اسلامی حکومت یمن و انصارالله آبروی آنها را خرید خاطر نشان کرد: امروز ملت‌های عرب فقط به انصارالله و حزب الله افتخار می‌کند این دو مجموعه غرور مقدس آن‌ها را احیا کردند. تمام ملت‌های مسلمان یمنی‌ها را تحسین می‌کنند آنها در دفاع از مسلمان‌های مظلوم غزه هزینه پرداخت کردند و سنگ تمام گذاشتند. باب المندب تحت سیطره آنهاست ۹۹ درصد واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریاست و یک سوم آن از طریق باب المندب و تنگه هرمز است. روزانه حدود ۶۰ کشتی بزرگ از تنگه باب المندب و دریای سرخ عبور می‌کند.

وی گفت: با ورود یمنی‌ها به باب المندب و توقیف کشتی‌های عازم به حیفا بیش از ۱۸۰ کشتی مسیر خود را تغییر دادند تمام شرکت‌های حمل و نقل دریایی مسیر آفریقا را انتخاب کردند مسیر جدید بسیار دور است و ۴۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد در نتیجه قیمت حمل و نقل به رژیم صهیونیستی ۴۰ درصد بالا رفت، بیمه کشتی‌ها نیز سر به فلک کشیده است و این برای اسرائیل کابوس است چون به شدت روی قیمت اجناس اثر گذاشت.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: با ورود یمنی‌ها به باب المندب کار رژیم صهیونیستی و آمریکا بسیار سخت شده است چون درگیری با انصارالله که مسلح به موشک‌های پیشرفته و پهبادهای ویژه است برای آن‌ها بسیار خطرناک است. اگر ناو آن‌ها هدف قرار گیرد افتضاح را نمی‌شود جمع کرد. شرط انصارالله آسان است ولی اسرائیل زیر بار نمی‌رود انصارالله می‌گوید معبر رفح را باز کنید تا آب و نان و دارو به۳/۲ میلیون اهالی غزه برسد و ما حمله را متوقف می‌کنیم ولی رژیم صهیونیستی زیر بار نمی‌رود. آمریکا از جهت دیپلماسی نتوانست کاری بکند و لذا دست به تشکیل تحالف زد و اعلام کرد که ۱۹ کشور به این پیمان ملحق شده‌اند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: اما ۱۰ کشور می‌گویند اسم ما را اعلام نکنید و این نهایت ذلت و خواری برای این کشور است آمریکا و اسرائیل برای تحالف بین‌المللی احتیاج به محمل و توجیه دارند و لذا به دروغ این هفته تبلیغ کردند که دریانوردی بین المللی با حمله یمنی‌ها به خطر افتاده است.

آمریکا و اروپا هر روز به دروغ پناه می‌برند

وی گفت: آنچه با حمله حوثی‌ها به خطر افتاده دریانوردی رژیم صهیونیستی است نه دریانوردی بین المللی؛ آمریکا و اروپا برای جمع کردن هم پیمان و برای پنهان کردن شرارت خود می‌گویند دریانوردی بین المللی به خطر افتاده است. انصارالله بارها گفته با هیچ کشتی جز کشتی‌های اسرائیلی کار ندارد آمریکا و اروپا به حدی ذلیل شده اند که هر روز به دروغ پناه می‌برند جالب است که با ورود تمام عیاریمنی‌ها به جنگ با رژیم صهیونیستی ملت‌های عربی به حکام خود می‌گویند پس ارتش کشورهای ما کجا هستند با پول‌ ما سلاح خریدید این سلاح‌ها برای چه روزی است؟ و با تجلیل از یمنی‌ها مدام می‌نویسندیا خجلی یا خجلی!

انتخابات اصلی‌ترین زیرساخت امنیت یک کشور است

خطیب نماز جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه با اشاره به موضوع انتخابات عنوان کرد: انتخابات اصلی‌ترین زیرساخت امنیت یک کشور است، ملتی که انتخابات سالم دارد احتیاج ندارد از راه‌های دیگر مطالبات خود را دنبال کند؛ یک ملت در قالب انتخابات در مدیریت کلان کشور حضور می‌یابد و خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد.

وی تشریح کرد: به همین جهت انتخابات فرصتی استثنایی برای یک ملت است، همیشه آحاد یک ملت مخصوصاً نخبه‌ها نظرات، پشنهادات و انتقاداتی راجع به مدیریت کشور دارند؛ انتخابات راهکار اعمال این نظرات و راهکار ایجاد اصلاح در کشور است.

شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و دینی است

آیت الله عاملی ادامه داد: نوع دولت و نوع مجلس توسط ملت و از طریق انتخابات تعیین می‌شود به همین جهت انتخابات فقط یک حق نیست بلکه علاوه بر آن مسئولیت خطیر و یک وظیفه ملی و دینی است و کوتاهی در آن علاوه براینکه در مدیریت کشور مشکلات خاص و گاهی غیر قابل جبران درست می‌کند، قطعاً مسئولیت شرعی دارد.

جدی‌ترین انتخابات در ایران صورت می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: اینجا دشمن درتاثیر رای شبهه ایجاد می‌کند و من عرض می‌کنم یکی از جدی‌ترین انتخابات در ایران صورت می‌گیرد. جا به جا شدن جناح‌های سیاسی و سرکار آمدن مشارب مختلف سیاسی و مدیریتی در چهل سال گذشته حتی برکنار شدن رئیس حساس‌ترین مجلس توسط رای مردم نشان از این است که همه کاره ملت و اراده ملت ماست.

قدردانی از راه‌اندازی پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت

وی ضمن قدردانی از راه‌اندازی پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت اظهار کرد: دولت در یک اقدامی بسیار شایسته به صورت مجانی اقدام به غربالگری دیابت و فشار خون بالا در کشور کرده است، این پویش ملی که هزینه بسیار سنگینی برای دولت دارد بسیار ارزشمند است و غربالگری از ۲۰ آبان شروع شده و به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

آیت الله عاملی ادامه داد: عامل اصلی مرگ و میر در کشور و در استان بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی است و زمینه ایجاد این بیماری‌ها قند خون و فشار خون بالاست. این ۲ بیماری قاتل خاموش هستند یعنی زمانی متوجه این بیماری‌ها می‌شویم که بیماری عمیق و مزمن شده و به مرحله غیر قابل برگشت و غیر قابل کنترل رسیده است؛ آمار نشان می‌دهد که نصف مبتلایان به دیابت و یک سوم بیماران مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود مطلع نیستند. از هلال احمر، سپاه معظم و بسیج که با این طرح بسیار فاخر و حیاتی همکاری می‌کنند و از مسئولین بهداشت درمان استان قلباً تشکر می‌کنم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار