فرماندار لنگرود مطرح کرد
تابناک/گیلان فرماندار لنگرود گفت: لنگرود شهرستانی گردشگرپذیر بوده و لذا در ایام تعطیلات شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله هستیم
کد خبر: ۱۱۴۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 13 December 2023

افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلاتافزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلاتافزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلاتافزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلاتافزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلات

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان محمدرضا جلالی امروز، ۲۱ آذرماه در جشنواره ساخت سطل های تفکیک پسماند که در سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰ تن زباله در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: لنگرود شهرستانی گردشگرپذیر بوده و لذا در ایام تعطیلات شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله هستیم.

وی شهرداری‌ها را متولی امر مدیریت پسماند دانست و افزود: متاسفانه زباله‌های شهرستان را در منطقه آلمان لنگه دفن کردیم؛ دپوی زباله در این روستا ۱۹ سال ادامه داشته و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه شیرابه و آلودگی های ناشی از دفن غیر اصولی پسماند به زندگی ما آسیب می رساند، تصریح کرد: اگر نسبت به شیرابه بی تفاوت باشیم، این آلودگی وارد سفره های آب زیرزمینی شده و سلامت انسان و محیط زیست را به خطر می اندازد.

جلالی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف، عنوان کرد: برای مدیریت پسماند، در گام نخست باید زباله کمتری را تولید کنیم.

وی ادامه داد: زباله های تولید شده در گیلان با سایر استان ها متفاوت است، زیرا زباله های ما حجیم تر بوده و بخش عمده آن را زباله تر تشکیل می دهد و لذا بازگشت این زباله ها به چرخه، انرژی و هزینه زیادی را می طلبد.

فرماندار لنگرود، بسیاری از بسته بندی ها را موجب افزایش حجم تولید زباله دانست و متذکر شد: متاسفانه بخش عمده زباله‌های تولید شده شامل پلاستیک است و سال‌ها زمان لازم است تا یک کیسه پلاستیکی جذب محیط شود.

وی با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان صرف جمع‌آوری و حمل و دفن زباله در شهرستان لنگرود می‌شود، اضافه کرد: در کنار تولید کمتر زباله، باید تفکیک از مبدا را جدی بگیریم و اقلام قابل بازیافت را از زباله تر جدا کنیم.

جلالی تفکیک زباله از مبدا را یک تکلیف همگانی دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و لذا باید تفکیک زباله را از هم اکنون جدی بگیرند و بدانند که کاغذ و شیشه و فلز و... زباله نیست و باید بازیافت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار