شرکت فولاد خوزستان برای پیشرفت ایران به دنبال گسترش تجارت و دستیابی به بازارهای صادراتی جدید است.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 08 December 2023

تابناک خوزستان: امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با ایسنا از صادرات ۹۰۰ هزار تُنی این شرکت در هشت‌ماهه نخست امسال خبر داد و اظهارکرد: علی‌رغم محدودیت‌های برق تابستان امسال، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن تولید داشتیم. محدودیت‌هایی تابستان امسال به مراتب سخت‌تر از سال‌های گذشته بوده است، به طوری که طبق آمار رسمی باعث از دست رفتن ۵۴۰ هزار تُن از تولید برنامه‌ریزی‌ شد. علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، فولاد خوزستان موقعیت محکم خود را در بازارهای داخلی و صادراتی حفظ کرده است.

وی در ادامه گفت: صادرات نهصد هزار تُن محصول به کشورهای هدف در شرایطی که منطقه درگیر حوادث مختلف از جمله جنگ روسیه و اوکراین، دامپینگ قیمتی روسیه و مازاد عرضه است، نشان از مرغوبیت شمش فولاد خوزستان، وفاداری بازارهای هدف شرکت و توان این شرکت در بازارهای بین‌المللی دارد. نکته‌ حائز اهمیت صادرات این حجم از شمش که از طریق صادرات مستقیم و هم چنین رینگ صادراتی بورس کالای ایران صورت می‌پذیرد، این است که ارز حاصل از صادرات مستقیما وارد چرخه ارز می‌شود و کمک شایانی به درآمد ارزی، پیشرفت ایران می‌کند.

ابراهیمی بیان کرد: فولاد خوزستان به دنبال ایجاد و تثبیت بازارهای جدید صادراتی در شمال آفریقا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. در صورت گشایش بازارهای یاد شده، افق جدیدی پیش روی بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ شمش صادراتی فولاد ایران باز می‌شود. پوشش ۹۰ درصدی درآمد سال گذشته در هشت ماهه نخست امسال، نوید روزهای خوشی در آینده را می‌دهد. البته در کنار فروش شمش، محصولات دیگر شامل گندله و آهن اسفنجی نیز در بازارهای داخلی عرضه شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان از سرمایه‌گذاری چهل هزار میلیارد تومانی گفت و افزود: این میزان از سرمایه‌گذاری با هدف پایداری تولید و دستیابی به سهم ۲۵ درصدی فولاد خوزستان معادل ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُنی است که در افق ۱۴۱۰ مجموعه فولاد خوزستان تعریف شده است. بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور با ظرفیت سالیانه دو میلیون تُن، احداث ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، احداث نیروگاه اختصاصی به همراه صدها طرح توسعه‌ای دیگر، تضمینی برای پیشرفت خوزستان و پیشرفت ایران است.

وی تاکید کرد: مسیر توسعه مجموعه فولاد خوزستان از سوی مدیران ترسیم و با شعار امیدآفرینی، جهاد خدمت و بکارگیری منابع انسانی متخصص و متعهد، شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار