جلسه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر با حضور فرماندار تشکیل گردید .
جلسه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر با حضور فرماندار ، مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان و مدیران کارگزاریهای شهرستان خمام تشکیل گردید .
کد خبر: ۱۱۴۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 04 December 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان جلسه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر با حضور فرماندار ، مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان ، بخشداران و مدیران کارگزاریهای شهرستان خمام تشکیل گردید .
. یزدان شعبانی مدیر استان ، با اشاره به اینکه هدف از تأسیس صندوق بیمه اجتماعی ، دسترسی قشری از جامعه است که امکان برخورداری از مزایای تامین اجتماعی را ندارند اظهار داشت : جامعه مشمول می توانند با پرداخت حق بیمه ای که در هشت سطح و بر اساس تمکن مالی و به صورت اختیاری می باشد می توانند از مزایای و خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شوند .وی با اشاره به اینکه روستاییان و عشایر قشر پرتلاش و زحمتکش هر جامعه ما هستند که بدون شک در تولید کشور نقشی اساسی دارند خاطر نشان کرد: طرح بیمه روستاییان و عشایر دارای مزایایی نظیر بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری ناشی از فوت برای خانوار است که برای حمایت این قشر در سال۸۴ تاسیس شد تا روستاییان و عشایر و کشاورزان نیز مانند شهروندان دیگر از امنیت شغلی برخوردار شوند.
شعبانی در ادامه درخصوص ضرورت بیمه در جوامع روستایی و عشایری گفت: بیمه می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش خاطر جامعه روستایی و عشایر و کشاورزان داشته باشد، زیرا آنها دغدغه‌ای در دوران سالمندی یا ازکار افتادگی نخواهند داشت، علاوه برآن زمانی که روستائیان بدانند که دولت ۷۰ درصد حق بیمه را خود پرداخت می‌کند، موجب امید و ترغیب آنان برای ثبت نام می شود .در این جلسه حسن آدمیت فرماندار شهرستان خمام گفت: خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در ترویج فرهنگ بیمه در میان روستائیان تاثیر گذار است و یکی از روش های حمایت روستاییان و عشایر که تا حدودی از دغدغه این قشر زحمتکش می کاهد و آینده آنها را تضمین می کند بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر است. آدمیت گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می انجامد. دهیاران و مسئولین ادارات از ظرفیت خود دراطلاع رسانی به روستائیان و کشاورزان برای عضویت در صندوق استفاده نمایند .
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار