مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: ۳۰۲ هزار و ۸۶۸ تُن کالا از سوی ۱۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون در 8 ماهه سال گذشته از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 03 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، ﻟﻄﻒ‌ﺍﻟﻪ ﺑﺎﺑﺎﯾﯽ اظهار کرد: ۳۰۲ هزار و ۸۶۸ تن کالا از سوی ۱۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون در هشت ماهه سال گذشته از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است که این آمار افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود: ۸۳ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های ایرانی و سایر کالا‌ها از سوی کامیون‌های جمهوری آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، ترکیه، روسیه و قرقیزستان صادر شده است که بیشتر ﮐﺎﻻهاﯼ ﺻﺎﺩﺭﺍﺗﯽ از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت ﺷﺎﻣﻞ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮐﺎﺷﯽ، ﻓﻠﻔﻞ، ﺷﯿﺸﻪ، ﻧﻤﮏ، ﺳﯿﺐ‌ﺯﻣﯿﻨﯽ، سنگ‌های ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ، ﭘﺮﻭﻓﯿﻞ و ﻣﯿﻮه بود.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار تصریح کرد: واردات از این پایانه ۸۹ درصد در این مدت رشد داشته است که سال گذشته ۹ هزار و ۴۶۸ تن کالا توسط ۴۶۶ دستگاه کامیون وارد کشور شده بود که این آمار امسال به ۱۷ هزار و ۹۳۸ تن کالا و ۸۸۵ دستگاه کامیون افزایش یافت.

بابایی بیان کرد: ۸۴ درصد کالا‌های وارداتی توسط کامیون‌های ایرانی و سایر آن‌ها توسط کامیون‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، گرجستان، ترکیه، روسیه و قرقیزستان حمل شده است که انواع اﻟﯿﺎﻑ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ، ﺟﻮ، ﺁبمیوه، ﮐﻨﺠﺎﻟﻪ، ﺧﻤﯿﺮ ﭼﺎﭖ و تایپ، ﮐﺎﻏﺬ، ﭘﻨﺒﻪ، مواد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ و ﻧﺦ بیشترین کالا‌هایی بودند که از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شدند.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار و ۱۱۹ دستگاه خودرو پر و خالی شامل ۲۷ هزار و ۱۸۸ دستگاه خودروی ایرانی و ۲ هزار و ۹۳۱ دستگاه خودروی خارجی امسال از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشت.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار اذعان کرد: ۳۵۹ دستگاه خودرو پر و خالی شامل ۱۲۵ دستگاه خودروی ایرانی و ۲۳۴ دستگاه خودروی خارجی نیز در این مدت از پایانه مرزی بیله‌سوار خارج شدند که نسبت به مدت مشابه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافت.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار