رئیس اداره منابع آب لنگرود خبر داد
کد خبر: ۱۱۴۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 03 December 2023

لایروبی 142 هکتار از آب بندان های شهرستان لنگرودلایروبی 142 هکتار از آب بندان های شهرستان لنگرودلایروبی 142 هکتار از آب بندان های شهرستان لنگرود

قربانعلی پورمسیب، مدیر اداره منابع آب شهرستان لنگرود در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان...، با اشاره به آغاز لایروبی انهار و آب بندان ها پس از فصل زراعی، اظها کرد: با توجه به کنترل مسیرها و کانال های آب و زهکش ها، ضرورت لایروبی احساس شد، زیرا در صورت بارندگی، احتمال سیلاب شدن وجود داشت.
وی از انجام لایروبی انهال و مسیرهای آب توسط دو دستگاه بیل خبر داد و تصریح کرد: 11 کیلومتر از زهکش های مهم شهرستان را لایروبی کردیم؛ این زهکش ها در فصل زراعی به عنوان آب بندان و در سایر ماه ها به عنوان زهکش عمل می کنند.
رئیس اداره منابع آب لنگرود این شهرستان را دارای 53 آب بندان دانست و بیان کرد: از محل بند «ز» تبصره 8 قانون بودجه 1401، از سال گذشته لایروبی 11 آب بندان را آغاز کردیم که هم اکنون در هفت آب بندان، پیمانکار مشغول کار است.
پورمسیب با بیان اینکه هفت پهنه آب بندان به وسعت 142 هکتار را جهت آبگیری آماده سازی کردیم، گفت: لایروبی آب بندان ها موجب می شود تنش آبی در فصل زراعی کاهش یابد، زیرا آب بیشتری را ذخیره خواهیم کرد.
وی حدود 2000 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لنگرود را گرفتار تنش آبی دانست و متذکر شد: شهرستان لنگرود در انتهای شبمکه آبیاری سد سفیدرود قرار دارد و لذا با لایروبی آب بندان ها، بخشی از تنش را کم می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار