آیت الله حسین نوری‌همدانی گفت: در مقابل جنایات و ظلم‌های مستکبران نباید سکوت کنیم و سکوت در برابر اینها منجر به سقوط می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 02 December 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری‌همدانی در دیدار رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی با بیان اینکه از لحاظ جهاد قوی هستیم، اظهار داشت: امروز دشمن می‌کوشد تا ما را مجبور به تبعیت از خود نماید تا از هرگونه حرکت و قیام علیه منافع خود جلوگیری کند.
وی افزود: هرچند این خیال باطلی است لیکن ما باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم و توانمندی‌های خود را بیش از پیش ارتقا داده و نقاط ضعف را ترفیع نماییم.

مرجع تقلید شیعیان گفت: عراق یک مرکز مهم و قابل توجهی است و حشدالشعبی اولین پشتوانه کشور عراق است که در دنیا بی‌نظیر می‌باشد.

آیت الله نوری‌همدانی با بیان اینکه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید سرآمد باشند، ابراز داشت: ما بایستی بر اساس قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و راهنمایی آنها گام برداریم و یقینا به پیروزی می‌رسیم.

معظم له با تصریح بر اینکه دنیا، دنیای آرامی نیست و دشمنان و مستکبران علیه اسلام قیام کرده‌اند، اذعان داشت:ما با مقاومت کامل و نظریه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می‌بایست در مقابل آنها بایستیم.

وی افزود: باید در مقابل مستکبران و دشمنان مقاومت کرد و سکوت در برابر ظلم‌ها منجر به سقوط می‌شود.

آیت الله نوری‌همدانی با تصریح بر اینکه حشدالشعبی یک جمعیت بیدار، هوشیار و شجاع هستند، اظهار کرد: مشکل ما در مسئله استکبار و آمریکا مشترک است و باید با وحدت کنار یکدیگر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در مقابل دشمنان هوشیار و بیدار باشیم و امام رضوان الله به ما درس دادند که در مقابله با ظلم باید قیام و اقدام کنیم و نباید ساکت بمانیم.

آیت الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه ما از مرجعیت غنی و مجهز هستیم،
خاطرنشان کرد: راه روشن است و باید در راه خدا قیام و حرکت کنیم و در راه مقابله با دشمنان و استکباران با شما هستیم.
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اهمیت و لزوم تبعیت از مرجعیت اذعان داشت: مسئله تبعیت از مرجعیت بسیار حائز اهمیت است. از نکاتی که نباید از آن غافل بود، اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت است.

وی افزود: فرهنگ شهادت چشمه همیشه جوشان حقیقت و کمال است. منابع روایی و فقهی ما همواره بر این مسئله بسیار تاکید دارند، چنانکه حضرت امیرالمومنین علی(ع)در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند: از خدا خواسته ام تا مرگ من و تو را در شهادت قرار دهد و یا حضرت امام سجاد «علیه السلام» در صحیفه سجادیه شهادت به صیوف الاعداء را از خداوند آرزو می‌نماید.

آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به اخبار و اتفاقات اخیر پیرامون مسئله فلسطین و خصوصاً غزه تصریح کرد: اکنون که رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا و استکبارجهانی از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی‌دفاع آن فروگذار نیست و سازمان های بین المللی سیاست سکوت و حمایت از این رژیم صفاک را در پیش گرفته‌اند، لزوم وحدت بین دولت و ملل اسلامی، تشکیل جبهه واحد مقاومت و اتخاذ آرایش جنگی بیش از پیش احساس می‌شود.

معظم له با بیان اینکه آتش‌بس فرصتی مغتنم برای تامین نیازهای اساسی مردم مظلوم غزه بود، بیان داشت: نباید از حیله و توطئه دشمن صهیونیستی غافل شویم چراکه آنها به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیستند.

وی با تصریح به اینکه رژیم صهیونیستی مرتب آتش بس را نقض می‌کنند، خاطرنشان کرد: اسرائیل با شهرک‌سازی سعی در ادامه اشغالگری دارند. رژیمی که زنان، کودکان، سالمندان، خودروهای امدادی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی خبرنگاران را به راحتی مورد هدف قرار می دهد، به هیچ وجه مشروع و قابل اعتماد نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار