رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد
کد خبر: ۱۱۴۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 28 November 2023

تابناک/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، سال جاری را سال آورِ باغات مرکبات دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برداشت ۲۰۰ هزار تن محصول از باغات مرکبات استان است.

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگارتابناک، گیلان را استان ششم در حوزه تولید مرکبات دانست و اظهار کرد: امسال از مرکبات تولید شده استان برای ذخیره سازی میوه شب عید استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعال شدن تعاونی‌های روستایی گیلان برای خرید مرکبات از باغداران پس از برداشت، افزود: میوه سیب نیز از استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی جهت تنظیم بازار شب عید خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان سطح زیر کشت مرکبات استان را ۱۱ هزار هکتار دانست و گفت: بیشتر باغات مرکبات استان بذری بوده که در شهرستان‌های لنگرود، رودسر و املش قرار دارد.

وی همچنین به محصول کیوی گیلان اشاره کرد و ادامه داد: گیلان در حوزه تولید کیوی از استان‌های مهم کشور است و رتبه نخست باغات کیوی را داریم و سالانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن کیوی تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صادرات بیش از ۵۰ درصدی کیوی گیلان به کشورهای حوزه اوراسیا به ویژه روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، شاهد صادرات به عراق و افغانستان نیز هستیم؛ البته صادرات کیوی به کشور هندوستان نیز از سال جاری آغاز شده است.

وی کیوی را یکی از محصولات ارزآور دانست و بیان کرد: کیوی حجم بالایی از صادرات غیر نفتی گیلان را تشکیل می‌دهد و شاهد صادرات ۱۱۰ هزار تنی در سال هستیم.

محمدی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها شاهد افزایش پنج تا ۱۰ درصدی صادرات کیوی در سال جاری خواهیم بود، متذکر شد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۵ هزار تن کیوی را صادر کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار