کد خبر: ۱۱۴۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 27 November 2023

از اقداماتی که به بهبود معیشت کشاورزان منجر شود حمایت می کنیماز اقداماتی که به بهبود معیشت کشاورزان منجر شود حمایت می کنیم

آیین شکرانه برداشت محصولات کشت دوم در شالیزار در روستای بالارودپشت بخش رودبنه شهرستان لاهیجان برگزار شد به گزارش خبرنگا تابناک گیلان .

دکتر فرهاد براتی در این مراسم ضمن تقدیر از همت ستودنی اهالی منطقه در ترویج فرهنگ کشت دوم ، اظهار داشت : این اقدام می تواند منشا یک فرهنگ سازی برای سایر روستاها و حتی شهرستانهای دیگر باشد .

وی با تاکید بر اینکه باید از زمینی که خداوند در اختیارمان قرار داده نهایت استفاده را داشته باشیم ، گفت : از هر اقدامی که به رشد اقتصاد کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان کمک کند حمایت خواهیم کرد.

فرماندار لاهیجان افزود : در حال حاضر در ۴۱ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان کشت دوم انواع محصولات کشاورزی و صیفی تولید می شود .

*بازارچه عرضه محصولات کشاورزی در لاهیجان دائر می شود

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان نیز در این آیین ،با تاکید بر حمایت از کشاورزانی که کشت دوم را در مزارع خود انجام می دهند، گفت : با توجه به نام گذاری سال جاری به نام رشد تولید و مهار تورم ، تولید محصولات کشاورزی و صیفی میتواند به بهبود وضعیت اقتصادی مردم گیلان کمک کند و جلوی فروش و تغییر کاربری زمین های کشاورزی را بگیرد.

صالح محمدی همچنین افزود : با کمک اداره تعاون روستایی بازارچه ای در لاهیجان دائر خواهد شد تا این کشاورزان بتوانند محصولات تولیدی خودشان را به طور مستقیم عرضه کنند.

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر حمایت از توسعه کشاورزی ، اظهار داشت : توزیع کود سهمیه ای بین کشاورزان انجام خواهدشد .

محمدی در پایان ضمن تقدیر از فرماندار لاهیجان بیان داشت : از لحاظ تخصیص بودجه به بخش کشاورزی شهرستان لاهیجان در بین همه شهرستانهای استان در رتبه اول قرار دارد و این به معنای توجه خاص نماینده عالی دولت در شهرستان به موضوع کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار