یوسفی با مربی مازندرانی با دو عنوان قهرمانی جوانان جهان تاریخ ساز شد
علیرضا یوسفی وزنه‌بردار مازندرانی است که در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلای فوق سنگین شد و عنوان قوی‌ترین پسر مسابقات را به دست آورد. وی قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ و همچنین رکورددار دوضرب دسته فوق سنگین جهان دوباره با اقتدار قهرمان جهان شد
کد خبر: ۱۱۳۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 24 November 2023
به گزارش تابناک مازندران ، در پایان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی گوادالاخارای مکزیک برگزار شد، تیم ایران با ۵ نشان طلا، نه نقره و یک برنز و کسب ۶۶۰ امتیاز تیمی، پنجمین باربر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ایستاد.  
یک مازندرانی قویترین وزنه بردار جوان دنیا شد  
 
 
بر اساس این گزارش ، در شب پایانی مسابقات و در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، علیرضا یوسفی با ۱۸۰ کیلوگرم در یکضرب، ۲۴۰ کیلو در دوضرب و با مجموع ۴۲۰ کیلوگرم به ۳ نشان طلا رسید. 
 
به این ترتیب ، ­تیم وزنه برداری جوانان کشورمان با کسب ۵ نشان طلا، نه نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی مسابقات جهانی مکزیک دست پیدا کرد.
گفتنی ست علیرضا یوسفی دلاور قائم شهری با مربیگری پانزوان و نصرتی ( اهل بابلسر) با قهرمانی در رقابت‌های جهانی مکزیک، در کنار کیانوش رستمی و سعید محمدپور با دو عنوان قهرمانی جوانان جهان تاریخ ساز شد؛ طا‌ها نعمتی هم با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم، ۵ کیلوگرم رکورد نوجوانان جهان را شکست.
 
تیم وزنه‌برداری جوانان برای پنجمین بار در تاریخ مسابقات، قهرمان جهان شد که سوابق آن به شرح زیر است: 
 
 ۲۰۱۱ (با هدایت کوروش باقری)
 ۲۰۱۶ (با هدایت وحید ربیعی و فراز رامهرمزی)
 ۲۰۱۷ (با هدایت محمد حسین برخواه)
 ۲۰۱۸ (با هدایت محمد حسین برخواه)
 ۲۰۲۳ (با هدایت سید هادی پانزوان)
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار