نماز از نظر دینی ستون دین است، در دین نماز جایگاه بسیار مهم دارد و مرز بین ایمان و کفر است، بخاطر همین نماز در حوزه دین جایگاه بالا و تاثیرگذاری دارد، دوم اینکه نماز باید رو به قبله باشد و این برای دشمنان ما بسیار ناراحت‌کننده است، آن‌ها هر دو نفرت را نسبت به نماز پیاده کردند هم نفرتی که نسبت به دین ما دارند و هم نفرتی که از قبله ما دارند.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 22 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهترین راهکار مبارزه با فساد در ادارات و سازمان‌ها و رفتارهای جمعی ترویج، تفهیم و ترغیب نماز است، از طرفی امکانات برای اقامه نماز باید فراهم شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در نهمین اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه" که در دانشگاه بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: نماز هم مورد توجه و هم مورد خشم، غضب و نفرت است، در طول تاریخ همواره عده‌ای از نماز خوششان می آمد و عده‌ای هم از اقامه آن جلوگیری می‌کردند پس نماز دوست و دشمن دارد.

وی افزود: کسانی کامشان با نماز شیرین است و نماز را ترویج و اقامه می‌کنند علتش هم مشخص است، اما کسانی که در راستای تضعیف نماز حرکات و برنامه‌ریزی می‌کنند، همانطوری که عده ای برای ترویج و تقویت نماز برنامه ریزی می کنند و تبلیغ می کنند عده ای هم هستند در دنیا که بر ضد نماز و بی‌رونقی بازار نماز و مساجد برنامه می‌ریزند.

آیت الله محمدی لائینی با ارائه دو دلیل قرآنی درباره مخالفت با نماز، اعلام کرد: دو دلیل قرآنی می شود ارائه داد اول اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند که کفار، منافقان، یهود و نصارا از دین شما خوششان نمیاد و دنبال این هستند که شما را از دین اسلام جدا کنند و به دین خودشان برگردانند و پیرو دین آنها شوید، امروز هم یهود و نصارا از دین اسلام ناخرسندند و سعی دارند که اسلام را تضعیف و دین خودشان یا بی‌دینی و روش زندگی خود را ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دوم اینکه یهود و نصارا از قبله ما هم بدشان می آید، چه جنگ تبلیغاتی بزرگی زمانی که قبله از مسجدالاقصی به کعبه تغییر کرد به راه انداختند، خیلی آشوب و تبلیغات منفی کردند و ناراحت شدند و دلشان به این هست که قبله ما همان قبله آنها باشد، البته چه قبله عبادی چه قبله سیاسی؛ آنها می خواهند قبله ما به‌سمت آمریکا و غرب و شرق باشد از آنها دستور بگیریم و آنجا قبله و قطب عالم باشد در هرحال آنها از قبله ما هم ناخرسندند.

این مسئول با اعلام اینکه نماز هم جامع هر دو ویژگی است، تاکید کرد: اولین اینکه نماز از نظر دینی ستون دین است، در دین نماز جایگاه بسیار مهم دارد و مرز بین ایمان و کفر است، بخاطر همین نماز در حوزه دین جایگاه بالا و تاثیرگذاری دارد، دوم اینکه نماز باید رو به قبله باشد و این برای دشمنان ما بسیار ناراحت‌کننده است، آن‌ها هر دو نفرت را نسبت به نماز پیاده کردند هم نفرتی که نسبت به دین ما دارند و هم نفرتی که از قبله ما دارند.

وی تصریح کرد: دلیل دیگر این است که اصحاب فحشا و منکر با نماز سر سازگاری ندارند، بنابراین ما باید به جایگاه و ارزش نماز واقف شویم که دشمنان ما چقدر نسبت به نماز حساس هستند و از آنطرف محبان به نماز علاقمند هستند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: نماز، جامعه و دل انسان را پاک کرده و فساد را از بین می‌برد، بهترین راهکار مبارزه با فساد در ادارات و سازمان‌ها و رفتارهای جمعی ترویج و تفهیم و ترغیب نماز است،امکانات برای اقامه نماز باید فراهم شود، مساجد و نمازخانه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها و بین راه‌ها باید دارای امکانات باشد و این انگیزه ای برای دوستداران و اهل نماز است.

نماینده ولی فقیه در پایان اذعان داشت: امیداریم مسئولین ما هم مصداق آیه اِن مکّنا اقامه نماز باشند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار