فرانسه بزرگ‌ترین پیروزی تاریخش را با شکست ۱۴ بر صفر جبل الطارق ۱۰ نفره در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در گروه B به ثبت رساند. کیلیان ام‌باپه هت‌تریک کرد و وارن زایر امری در اولین بازی خود گلزنی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 21 November 2023

پیروزی فرانسه برابر جبل الطارق را می‌توان در زمره شرم‌آورترین شکست‌های تاریخ فوتبال قرار داد.

به نقل از ساکرنت، فرانسه بزرگ‌ترین پیروزی تاریخش را با شکست ۱۴ بر صفر جبل الطارق ۱۰ نفره در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در گروه B  به ثبت رساند. کیلیان ام‌باپه هت‌تریک کرد و وارن زایر امری در اولین بازی خود گلزنی کرد.

این بزرگ‌ترین برد در تاریخ مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۴ در اروپا بود و از برد ۱۳ بر صفر آلمان مقابل سن مارینو در سال ۲۰۰۶ پیشی گرفت.

مساحت جبل‌الطارق ۶.۷ کیلومتر مربع است و ۶۶ درصد این کشور کوهستان است و ممکن است تعداد نهنگ‌های قاتل در این کشور بیشتر از بازیکنان فوتبال باشد. البته این اولین بار است که این تیم در یک دیدار دو رقمی می‌شود.

۱۴ بر صفر زیاد است اما آیا این شرم آورترین باخت در جهان است؟ نه کاملا.

شکست‌های تاریخی سن مارینو

اگر می‌خواهید درباره باخت‌های شرم آور صحبت کنید، می‌توانید سن مارینو را مثال بزنید؛ کشوری که جبل الطارق رکورد این کشور را شکست. آخرین پیروزی سن مارینو در سال ۲۰۰۴ در بازی دوستانه مقابل لیختن اشتاین به دست آمد. در واقع، آن بازی تنها پیروزی سن مارینو در تاریخ این کشور است.

سن مارینو شکست‌های زیادی داشته است. این تیم در چهار بازی جداگانه با نتیجه ۹-۰ شکست خورده که  سه بار در مسابقات انتخابی یورو و یک بار در انتخابی جام جهانی بوده است. آنها ۱۰ بر یک مقابل بلژیک، ۱۰ بر صفر برابر انگلیس و نروژ و ۱۱ بر صفر از هلند باختند و سپس سنگین‌ترین باخت، باخت ۱۳ بر  صفر به آلمان در  مقدماتی یورو ۲۰۰۸ بود.

اسپانیا ۱۲ - یک مالت، مقدماتی یورو ۱۹۸۴

تک تک گل‌ها در این مسابقه اهمیت داشتند. در بیشتر این باخت‌ها، بازیکنان برای سرگرمی گل می‌زنند. در سال ۱۹۸۳، اسپانیا باید مالت را با ۱۱ گل شکست دهد تا بتواند هلند را در گروه کنار بزند. نیمه نخست با تساوی برتری ۳ بر یک به نفع اسپانیا تمام شد. در نیمه دوم با هر حمله اسپانیا ترس در چهره مدافعان مالت ایجاد کرد و برد پرگل رقم خورد.

آمریکا ۱۳ - تایلند صفر، جام جهانی زنان ۲۰۱۹

 تایلند برای اولین بار در جام جهانی شرکت کرد و برابر آمریکا با ۱۳ گل شکست خورد. خیلی‌ها عقیده داشتند که بازیکنان آمریکایی نباید بعد از هر گل خوشحالی گل می‌کردند.

بررسی شرم‌آورترین باخت های تاریخ فوتبال!

 آلمان ۷-۱ برزیل، جام جهانی ۲۰۱۴

باورکردنی نبود ولی تیم ملی آلمان توانست در شبی که تیاگو سیلوا و نیمار در ترکیب برزیل به دلیل محرومیت و مصدومیت به میدان نرفتند، ۷ بر یک برزیل را شکست دهد تا یک تحقیر تاریخی برای میزبان رخ دهد و آلمان با روحیه بالا به دیدار نهایی برسد و حریف آرژانتین شود. بعد از این بازی تا مدت‌ها صحبت از این دیدار بود و خیلی‌ها به تمسخر فوتبال برزیل و بیان قدرت ژرمن‌ها پرداختند.

در آن روز میرسلاو کلوزه در خاک برزیل با گلزنی توانست رکورد رونالدو را نیز بشکند و برترین گلزن تاریخ جام جهانی شود و شب ناکامی برزیل را تکمیل کند.

استرالیا ۳۱ – صفر ساموآی آمریکا

استرالیا و ساموآی آمریکا در مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ به دیدار هم رفتند که این مسابقه در ورزشگاه بندر کافس در استرالیا برگزار شد. ساموای آمریکا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جهان بود و از هنگام پیوستن به فیفا در سال ۱۹۹۸ میلادی، تمام بازی‌های رسمی و بین‌المللی خود را باخته بود. قبل از شروع این مسابقه، تیم فوتبال استرالیا در رده‌بندی جهانی فیفا رده ۴۸ را در اختیار داشت.

این باخت هنوز هم بزرگترین باخت در تاریخ فوتبال است. در واقع، پیروزی ۳۱ بر صفر استرالیا مقابل ساموآی آمریکایی آنقدر بزرگ بود که باعث تغییر فرمت کامل در اقیانوسیه برای ایجاد دورهای مقدماتی برای مسابقات انتخابی جام جهانی شد. در نهایت استرالیا راهی قاره آسیا شد تا در این قاره رقابت کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار