شهرکرد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم این استان ۲۴۵ میلیارد ریال زکات در قالب زکات مستحب، واجب، فطریه و کفارات پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 19 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که با همت شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و بخش منج در شهرستان لردگان از توابع چهارمحال و بختیاری برگزار شد افزود: تلاش می‌شود این میزان زکات جمع‌آوری شده در استان هرچه زودتر به دست نیازمندان برسد و یا در امور عام المنفعه مصرف شود.

وی بیان کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات به ویژه زکات واجب از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری این جشنواره است.

محمدی فارسانی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی زکات در سال گذشته افزود: برگزاری این جشنواره در سال گذشته آثار و برکت‌های فراوانی برای استان داشت و امید می‌رود با برگزاری جشنواره‌های شهرستانی گام‌های مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات برداشته شود و نیازمندان از آن بهره‌مند شوند.

در این آیین از مؤدیان، مبلغان و عاملان زکات و پرستاران حامی نیازمندان تقدیر و با همکاری آنان مبلغ بدهی ۲ زندانی جرائم غیرعمد نیز جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر در استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که بیش از ۴۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار