پنجمین جشنواره قصه‌گویی بومی محلی چله قصه‌ها و مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تالار فرهنگ اردکان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲ 14 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، شهرستان اردکان این روزها شاهد دو جشنواره بسیار مهم در حوزه قصه‌گویی است و رویدادهای هنری این شهرستان مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.

پنجمین جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها، امشب در تالار فرهنگ شهرستان اردکان یکی از جشنوا‌ره‌ها بود که شامگاه دو شنبه 22 آبان‌ماه به کار خود پایان داد.

با پایان یافته چله قصه‌ها، مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 23 آبان آغاز و به مدت دو روز صبح‌ها ویژه دانش‌آموزان و عصرها ویژه خانواده‌ها در تالار فرهنگ اردکان به قصه‌گویی برگزار می‌شود.

قوامی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان استان یزد در این رابطه با بیان اینکه 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده گفت:  پذیرفته شدگان مرحله استانی، به مرحله کشوری  بیست و پنجمین جشنواره  ملی و بین‌المللی قصه‌گویی که اذر ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

قوامی افزود: کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان با سه رویکرد به بحث قصه و قصه‌گویی پرداخته است که بخش اول به سردار سلیمانی نماد ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی، بخش دوم بحث طنز با عنوان با قصه لبخند بسازیم و بخش سوم به کارآفرینی و معرفی مشاغل فراموش شده پرداخته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: یکی از ارکان‌های مهم قصه‌گویی، پل ارتباطی بین خانواده‌ها و ابزار تربیتی و پرورشی برای کودکان و نوجوانان است و به همین دلیل کانون به این موضوع توجه و نگاه خاص و ویژه‌ای دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار