مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از برگزاری پنجمین جشنواره بومی و محله ای چله قصه ها و همچنین مرحله استانی ۲۵ جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی اردکان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 11 November 2023
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، عالیه قوامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه هفته پر رویدادی پیش روی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و برنامه‌‌های این هفته در حوزه کودک و نوجوان تاثیرگذار است و پیامدهای خوبی برای استان و کشور دارد اظهار داشت: پنجمین جشنواره بومی محله‌ای چله قصه‌ها به میزبانی شهرستان اردکان 21 و 22 آبان‌ماه برگزار می‌شود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته میزبانی جشنواره بومی و محلی به عهده شهرستان‌های تفت و میبد بوده افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی است.
 
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در کنار تمام رویدادهای فرهنگی به ویژه بحث قصه‌گویی توجه خاصی دارد افزود: این جشنواره با توجه به پاسداشت لهجه و معرفی آداب و رسوم یزدی از زبان قصه‌گویان یزدی روایت می‌شود.
 
قوامی با اشاره به اینکه داوران این جشنواره با توجه به حساسیت لهجه و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم، یزدی هستند و تنها یک از داوران غیریزدی است افزود: 170 اثر به جشنواره چله قصه‌ها راه یافته که نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از دیگر رویدادهای فرهنگی کانون که در یزد برگزار می‌شود را مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دانست و گفت: این جشنواره 23 تا 25 آبانماه  به میزبانی اردکان برگزار خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بیست و چهار سال گذشته هر سال استان یزد عنوان برگزیده در بخش ملی را داشته و و در دوسال گذشته هم رتبه برتر در بخش بین‌المللی را به خود اختصاص داده است.
 
قوامی با بیان اینکه تاکنون 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده گفت:  پذیرفته شدگان مرحله استانی، به مرحله کشوری  بیست و پنجمین جشنواره  ملی و بین‌المللی قصه گویی که در اذر ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.
 
وی افزود: کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان با سه رویکرد به بحث قصه و قصه گویی پرداخته است که بخش اول به سردار سلیمانی نماد ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی، بخش دوم بحث طنز با عنوان با قصه لبخند بسازیم و بخش سوم به کارآفرینی و معرفی مشاغل فراموش شده پرداخته است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: یکی از ارکان‌های مهم قصه‌گویی، پل ارتباطی بین خانواده‌ها و ابزار تربیتی و پرورشی برای کودکان و نوجوانان است و به همین دلیل کانون به این موضوع توجه و نگاه خاص و ویژه‌ای دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار