مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛
تابناک گیلان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود بیش از ۶۰ میلیون مسافر طی ۷ ماه گذشته به این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 05 November 2023

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به جزئیات بیشتر ورود مسافرین و گردشگران به گیلان، اظهار کرد: بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان در بازه زمانی ۷ ماه گذشته به ترتیب مربوط به مسیرهای آزاد راه قزوین - رشت، رامسر به چابکسر، گیلوان به منجیل و اردبیل به آستارا بوده است.

وی از ورود بیش از ۶۰ میلیون مسافر و گردشگر به گیلان خبر داد و افزود: برآورد مسافران ورودی به استان طی هفت ماهه سال بیش از ۶۰ میلیون نفر بوده که رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۶۵ میلیون نفر_ شب در این استان خبر داد و اضافه کرد: گردشگران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت در استان بیش از ۶۵ میلیون نفر - شب بوده که شاهد رشد در حدود ۳۱ درصدی در اقامت مسافر نسبت به مدت مشابه بودیم.

جهانی با بیان اینکه ۹۳ درصد اشغال تخت مراکز اقامتی در این بازه زمانی گزارش شده، گفت: بنابر گزارش ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان در خصوص رتبه بندی شهرستانها جهت اقامت مسافران در مراکز اقامتی ثابت (تحت پوشش اداره کل) و موقت استان طی هفت ماهه گذشته شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، رودسر و آستارا به ترتیب بیشترین اقامت و همچنین شهرستانهای لاهیجان، فومن و طوالش در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی از بازدید حدود ۱۰ میلیون نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی خبر داد و افزود: در بخش بازدید موزه‌ها، ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشتیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار