کد خبر: ۱۱۳۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 22 October 2023

پیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست لنگرودپیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست لنگرودپیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست لنگرودپیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود

تابناک/گیلان فرماندار لنگرود، از پیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود خبر داد و گفت: طی چند سال گذشته احداث کارخانه بازیافت این منطقه را در دستور کار داریم که هنوز به اتمام نرسیده و با تامین اعتبار لازم، انجام خواهد شد.

محمدرضا جلالی امروز در حاشیه بازدید از کارخانه کمپوست آلمان لنگه لنگرود که با همراهی شهرداران پنج گانه و دهیاران این شهرستان برگزار شد، با اشاره به چالش جمع آوری و دفن بهداشتی زباله در شهرستان، در گفتگو با خبرنگار تابناک گیلان اظهار کرد: در راستای تاکیدات استاندار گیلان باید ساماندهی پسماند را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان لنگرود روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله جمع آوری می شود، گفت: این زباله‌ها به دفنگاه آلمان لنگه منتقل می شود؛ البته طی چند سال گذشته احداث کارخانه بازیافت این منطقه را در دستور کار داریم که هنوز به اتمام نرسیده و با تامین اعتبار لازم، انجام خواهد شد.

فرماندار لنگرود با اشاره به مسائل و مشکلات مردم ساکن در حواشی دفنگاه، تصریح کرد: با حضور شهرداران و دهیاران ضمن بازدیدهای مستمر از محل های دفن زباله، در جریان روند احداث کارخانه بازیافت و کمپوست قرار می گیریم.

جلالی، از پیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود خبر داد و بیان کرد: یکی از مشکلات این کارخانه دسترسی نامناسب است؛ کمپرسی های حمل زباله به این منطقه نا بسامانی هایی را ایجاد کرده و باید برای بهبود راه دسترسی، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تفکیک از مبدا زباله را یکی از چالش های استان در کنار جمع آوری و دفن دانست که مورد تاکید استاندار نیز قرار دارد و تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای مدیریت پسماند، فرهنگ سازی تفکیک از مبدا با هدف کاهش تولید زباله است؛ در واقع باید درصد تفکیک زباله از مبدا را فراگیر کنیم و شهروندان و روستاوندان کمک کار شهرداری ها و دهیاری ها باشند تا زباله کمتری به دفنگاه برده شود.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ روستای شهرستان تفکیک دستی را انجام می دهند و اقدام به جمع آوری سطح های زباله در ۳۲ روستا کردیم، گفت: می خواهیم شهرستان را عاری از زباله کنیم که گام نخست تفکیک از مبدا است؛ همچنین تبدیل زباله تر به کود آلی موجب کاهش حجم تولید زباله می شود که طی ماه های آینده پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مصارف کودهای تولیدی کارخانه کمپوست در بخش کشاورزی و دامداری، یادآور شد: بخشداران و شهرداران و دهیاران مردم را ترغیب به تفکیک زباله های تر و خشک کنند. هم‌چنین با پیمانکاران متعددی جهت دریافت زباله خشک قرارداد داریم و قطعا با همکاری مردم می توانیم معضل زباله را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار