مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۴۸۲ هزار تن محصولات تولیدی استان شامل خرما، ماهی و میگو پرورشی، گوجه فرنگی و سیمان به ارزش بیش از ۴۴ میلیون دلار صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 21 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی سلیمانی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مسئولان گمرکات استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، سیمان ، خرما و میگو کالاهای ویژه صادراتی استان بوشهر دانست و اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولید محصولات یاد شده در استان و همچنین رونق کسب‌وکار و تجارت در استان، گمرک تسهیلات ویژه برای تسریع در صادرات این محصولات در نظر گرفته است.

وی فعالیت‌های شبانه‌روزی تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارزیابی محصولات صادراتی در خارج از محدوده گمرکی به ویژه کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی از مهمترین اقداماتی است که برای سهولت صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 482 هزار تن محصولات تولیدی استان شامل خرما، ماهی و میگو پرورشی ، گوجه فرنگی و سیمان و کلینکر صادر شده است خاطرنشان کرد: این محموله‌ها به ارزش 44 میلیون و 333 هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

سلیمانی بیشترین حجم کالای صادراتی استان بوشهر را مربوط به سیمان و کلینکر با 455 هزار تن و گوجه‌فرنگی با 24 هزار تن گفت: طی مدت یاد شده 3 میلیون و 369 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 242 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشورهای همسایه صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین حجم کالای صادراتی در نیمه نخست امسال به کشورهای امارات متحده عربی با یک میلیون و 726 هزار تن ، ترکیه با 569 هزار تن و کویت با 507 هزار تن بوده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار