کد خبر: ۱۱۳۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷ 20 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، توکلی در گفت و گویی اظهار داشت: این سامانه در مازندران بعد از گذشت دو سال کار کارشناسی توسط مهندس رنجکش معاون زیربنایی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، همراه با معاونان بنیاد مسکن و همچنین نظام فنی کاردانی روستایی و با مشارکت شرکت نرم افزاری طراحی و اجرا شد ، سال گذشته با حضور وزیر کشور و استاندار مازندران رونمایی شد و در سفر اخیر استاندار مازندران به شهرستان سوادکوه در روستای ارات‌بن بخش مرکزی نخستین پروانه ساختمانی از این سامانه صادر شد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران در آیین رونمایی از نخستین سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمان روستایی کشور در سفر استاندار مازندران به شهرستان سوادکوه در روستای ارات بن اظهار کرد: این سامانه امکان آن را فراهم کرده است تا روستائیان بدون حضور در دفتر دهیاری و در منزل و یا کافی‌نت از طریق این سامانه برای صدور پروانه اقدام کنند.

مهندس احمد توکلی  با بیان اینکه این سامانه فاقد خطا بوده و این امر امکان تخلف و جعل پروانه را به حداقل می رساند، افزود: در صدور پروانه که با بروکراسی اداری همراه بود، از اقدام تا صدور زمان بر بود و علاوه بر آن، در پروانه‌های دفترچه‌ای امکان جعل و سو استفاده وجود داشت که از معایب آن بود.

وی با بیان اینکه نخستین پروانه ساختمان روستایی متقاضی روستای ارات بن سوادکوه در این سفر از طریق سامانه جامع روستا صادر شد، یادآورشد: در فرایند صدرو پروانه، برای استعلام، هر دستگاهی ظرف ۲ روز مکلف به اعلام نظر و پاسخ به استعلام است و پس از آن دهیار مجاز به صدور پروانه می‌باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای هر متقاضی بارکد صادر می‌شود و این بارکد قابل رصد اطلاعات است، تصریح کرد: در فرایند درخواست تا استعلامات، مسئول فنی دهیاری از ملک مورد نظر جهت صدور پروانه بازدید خواهد کرد و البته موقعیت جغرافیایی ملک بصورت زنده و از طریق سامانه قابل رویت است.

علی‌اصغر احمدی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری مازندران هم در حاشیه این مراسم، گفت: پروانه ساختمان روستاها به صورت الکترونیک صادر می‌شود که نیاز به حضور در دهیاری ندارد و ایمنی بالایی دارد و پیگیری فرایند توسط افراد از طریق سیستم قابل مشاهده و این سیستم یکپارچه است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار