کد خبر: ۱۱۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 17 October 2015
آستارا - ایرنا - در پی بارش باران و آب گرفتگی معابر شهر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حجم آب در برخی از نقاط شهری بالا آمده و مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، بارش باران در آستارا از صبح دیروز (جمعه) با شدت چشمگیری آغاز شده است.
در پی بارش 130 میلیمتری باران در شبانه روز گذشته در آستارا ، مناطق مختلفی از این شهر نظیر خیابان شهید رستمیان ، مخیری ، کشاورز ، خلیل آباد و پاسداران با آب گرفتگی نسبتا شدیدی روبه روست طوری که تردد در آن نقاط با مشکل صورت می گیرد.
شهردار آستارا روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حجم زیاد بارش ها در 24 ساعت گذشته و در پی آن کشش ضعیف جوی ها و کانال ها ، مشکلاتی را برای تردد در برخی معابر شهری ایجاد کرده است.
علی کوهی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون آب گرفتگی معابر به داخل حیاط خانه ها جاری نشده است، افزود: شهرداری آستارا با استقرار نیروهای خود در نقاط بحرانی و نیز راه اندازی پمپ های مختلف نسبت به هدایت آب های سطحی به سمت نقاط شیب دار و مسیر رودخانه ها اقدام می کند.
وی اضافه کرد: اگر روند بارش ها به همین شکل با شدت زیادی ادامه پیدا کند، احتمال آب گرفتگی شدیدتری را نسبت به وضعیت کنونی پیش بینی می کنیم.
شهردار آستارا با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری در آماده باش کامل هستند ، گفت: در حال حاضر حجم بارندگی ها نسبت به کشش رودخانه ها و کانال های هدایت آب های سطحی ، بسیار زیاد است.
رییس اداره هواشناسی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه این شرایط جوی تا بعداز ظهر فردا (یکشنبه) گفت: دمای هوا نسبت به روز گذشته، چهار درجه کاهش یافته و هم اینک به 12درجه رسیده است.
فردین فرتوت نیا افزود: با ورود این جبهه هوای بارشی ، در 24 ساعت گذشته 130 میلیمتر باران در آستارا باریده است.
رییس اداره هواشناسی آستارا میزان فعلی رطوبت هوا در آستارا را 94 درصد اعلام و بیان کرد: بارش ها به همین شکل تا فردا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و از فردا ، به تدریج شاهد کاهش ابرناکی و بارندگی در شهرستان خواهیم بود.
شهرستان مرزی آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار