رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ورود محصول نوبرانه خرمالو به بازارهای استان گفت: پیش بینی شده باغداران از فروش این محصول ۲۲ میلیارد تومان کسب درآمد کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 10 October 2023

صالح محمدی در گفت‎وگو با خبرنگارتابناک گیلان از عرضه محصول نوبرانه خرمالو به بازار گیلان خبر داد و افزود: طبق داده‌های آماری پیش بینی می‌شود بیش از ۲ هزار و ۶۷۰ تن خرمالو از باغات گیلان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ باغدار در این استان، بیان کرد: سهم اشتغال در حوزه باغداری و تولیدات باغی گیلان مثبت و ارزشمند است.

محمدی از فروش ۲۲ میلیاردی محصول خرمالو در گیلان خبر داد و اضافه کرد: بیشترین باغ‌های خرمالو در گیلان در شهرستان‌های تالش، لنگرود، آستارا، رودسر، املش و رودبار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کیفیت مطلوب خرمالوی استان، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم گیلان، خرمالوی گیلان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

محمدی با بیان اینکه گیلان ۲۹۲ هکتار باغ خرمالو دارد، گفت: بیشتر خرمالوی تولید شده در گیلان به صورت تازه خوری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه خرمالوی تازه در بازارهای گیلان حداقل کیلویی ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: برداشت خرمالو تا پایان آذرماه در گیلان ادامه دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار