نشست مدیریت پسماند با حضور استاندار گیلان .
مهندس کمیل لاهوتی شهردار سیاهکل : با تلاش‌های صورت گرفته و همراهی ویژه مردم ، طی دو سال گذشته تولید زباله در سیاهکل ۵۰ درصد کاهش داشته است .
کد خبر: ۱۱۳۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 09 October 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان نشست مدیریت پسماند به میزبانی استانداری و به ریاست دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد .

مهندس کمیل لاهوتی شهردار سیاهکل در این نشست ضمن ارائه کلیپ گزارش عملکرد حوزه پسماند گفت : اهمیت آموزش و فرهنگ سازی مقوله مهم تفکیک زباله از مبدأ یکی از مهم ترین مسائلی است که در مجموعه شهرداری سیاهکل دنبال می‌شود و با توجه به تأکیدات استاندار محترم این آموزش‌ها با همکاری فرمانداری و اداره آموزش و پرورش از مدارس آغاز شده است .

وی افزود : در راستای فرهنگ سازی و آموزش تعداد ۱۰ هزار کتاب داستان با موضوع تفکیک زباله به دو زبان فارسی و لاتین تهیه شده که در اختیار کودکان عزیز شهر قرار گرفت تا نماینده شهرداری در خانه هایشان باشند و به امر تفکیک زباله کمک کنند .

شهردار سیاهکل اظهار داشت : جهت رفاه حال شهروندان محترم نرم افزار و یا اپلیکیشن بهروب آماده نصب بر روی تلفن های همراه شده و خانواده ها میتوانند بعد از جمع آوری زباله های خشک در کمترین زمان ممکن عوامل شهرداری را جهت دریافت مطلع نمایند.

مهندس لاهوتی افزود : دعوت از گروه های مردم نهاد ، تشکیل کارگروه تخصصی پسماند ، فضاسازی های محیطی ، آموزش شهروندان در محافل و جشن ها ، برگزاری همایش های جمع آوری زباله و ده ها برنامه دیگر از جمله اقدامات شهرداری سیاهکل جهت کاهش تولید زباله و ترویج فرهنگ تفکیک از مبدأ می باشد .

شهردار سیاهکل ضمن ارائه چند راهکار جهت کاهش تولید زباله گفت : در شهر سیاهکل طبق آمار میزان تولید سرانه زباله شهری در روزهای عادی به ازای هر نفر ۵۰۱ گرم زباله تولید میشود که ۳۷/۲ درصد از سرانه کشوری کمتر است .

وی در پایان ضمن تشکر از شهروندان و عوامل شهرداری سیاهکل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و همراهی ویژه مردم ، طی دو سال گذشته تولید زباله در سیاهکل ۵۰ درصد کاهش داشته و با اقدامات نوآورانه به دنبال آن هستیم تا شهر سیاهکل بزودی بعنوان شهر سبز برگزیده شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار