با حضور رئیس بنیاد مستضعفان؛
با حضور ریئس بنیاد مستضعفان، ۲هزارفقره اسنادمسکونی به اهالی واجد شرایط راز و جرگلان در منطقه مرزی خراسان شمالی اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 17 October 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی، به نقل از مهر، با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی، در روستای «یکه صعود» شهرستان راز و جرگلان، آیین اهدای ۲ هزار فقره اسناد مسکونی به مردم اهل سنت این شهرستان بر گزار شد.

محمد سعیدی کیا در این آیین گفت: مردم این شهرستان مرزی و محروم شایسته بهترین و صادقانه ترین خدمت رسانی از سوی مسوولان هستند و این مردم هر موقع نیاز بوده وظایف شان را در قبال نظام اسلامی به نحو احسن انجام داده اند، پس ما هم باید صادقانه و با تمام توان به آنها خدمت کنیم.

وی گفت: این اسناد برای زمین های تا سقف ۵۰۰ متر مربع به صورت رایگان بوده و مازاد آن تا ۷۰۰ متر مربع در قبال اخذ ۱۰ درصد هزینه کارشناسی اهدا می شود که بر اساس آیین نامه های مصوب و قانونی بنیاد این مبلغ اندک در واقع تعادلی بین افرادی که زمین با متراژ های بالاتر دریافت می کنند ایجاد می کند.

سعیدی کیا تاکید کرد: وجوهات مازاد بر متراژ رایگان با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری و همکاری استانداری محترم برای افزایش اعتبار مذکور در راستای عمران و آبادانی و رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در خود منطقه شهرستان راز و جرگلان صرف خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار فقره سند در روستاهای کشور صادر شده است و امیدواریم این تعداد تا پایان امسال به ۱۶۰۰۰ افزایش یابد که از این تعداد سهم هموطنان اهل سنت بالغ بر ۶ هزار سند است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: دو چیز است که بالاتر از آن چیزی نیست یکی ایمان به خدا و دیگری کمک و خیر رسانی به خلق خدا یعنی خدمت به مردم و کار برای مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مصداق عینی طرح محرومیت زدایی بنیاد در خدمت به مردم افزود: خدمت به مردم خیلی با ارزش است و خدا رو شکر و سپاس می گوییم که در طول عمر ۳۶ ساله انقلاب نظام جمهوری اسلامی مردان خالص زیاد پرورش داده که خدمات زیادی برای مردم انجام داده اند.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه سومین سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری قرار داریم گزارش داد : تعداد ۸۳ پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در شهرستان راز و جرگلان با اعتباری بالع بر ۱۲۸۰ میلیارد ریال اجرا شده که هم اینک میانگین پیشرفت پروژهای بهره برداری نشده بالای ۸۰ درصد است و برخی از این پروژه ها نیز به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است: در حاشیه این مراسم رئیس بنیاد مستضعفان و هیات همراه مورد استقبال آیینی هموطنان میهمان نواز ترکمن قرارگرفته و مختومقلی فراغی نبیره شاعر بزرگ ایرانی ترکمن نیز در جمع بزرگان روستای «یکه صعود» به میهمانان خیر مقدم گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار