دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم با اشاره به میزبانی زنجان برای برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم گفت: بیش از ۱۰ سال تلاش کردیم که جشنواره پانتومیم در زنجان برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 03 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ساسان قجر، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به میزبانی زنجان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال تلاش کردیم که این جشنواره در زنجان اتفاق بیفتد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم با بیان اینکه پانتومیم زبان بین‌المللی هنر‌های نمایشی است، افزود: این هنر بهترین روشی است که می‌توانیم بدون صحبت آیین‌ها، سنت‌ها و آداب و رسوم خودمان را در سطح جهان به نمایش بگذاریم و همه اهداف خود را در صحنه به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه جشنواره پانتومیم در اصل تخصصی‌ترین جشنواره آموزشی در ایران است، افزود: علاوه بر رقابت در این جشنواره، مهمترین مسأله توسعه این هنر قدیمی و کهن است که این هنر در کشور‌ها و حتی ایران با عنوان لال‌بازی سنتی شناخته شده است.

قجر با بیان اینکه در سال گذشته خانه پانتومیم ایران هم در زنجان تشکیل شد و همین اتفاق باعث شد که ما عضو سازمان جهانی پانتومیم جهانی بشویم، ادامه داد: در بخش امور بین‌الملل ۲۸ کشور اعلام آمادگی و آثار خودشان را ارسال کردند که منتهی بر اساس ظرفیت ۵ کشور در این جشنواره حضور خواهند یافت.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم با اشاره به حضور کشور‌های از جمله ژاپن، ایتالیا، پاکستان و تونس ادامه داد: از کل کشور ۴۶ اثر ارسال شده است که از بین این تعداد ۱۷ اثر به جشنواره راه یافته‌اند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار