معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه رقابت سالم و مشارکت حداکثری اولویت اصلی ستاد انتخابات در ایلام است، گفت: فرمانداران و همه عوامل اجرایی مکلف به رعایت اصل بی طرفی در اجرای انتخابات هستند.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 02 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد سبحان حسنی روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه فراهم کردن زمینه های لازم برای برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و با حضور حداکثری مردم، محور همه فعالیت های ستاد انتخابات استان است، اظهار کرد: از زمان تشکیل ستاد انتخابات در این استان، اطلاع رسانی فرایندهای مربوط به انتخابات از طریق مبادی رسمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز فرایند پیش ثبت نام، استقبال بسیار خوبی در سطح استان از این فرایند انجام شد، افزود: در فرایند پیش ثبت نام، افزایش ۳۰۰ درصدی را با ثبت نام ۴۴۲ در استان داشتیم و حضور و ثبت نام بانوان استان در این مرحله از فرایند انتخابات، بسیار چشم گیر بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه از تعداد کل افراد ثبت نامی پس از بررسی های انجام شده، ۱۶۶ نفر نقص مدارک داشتند، ابراز کرد: از این تعداد ۹۲ نفر نسبت به نقص مدارک خود اعتراض داشتند که روند ثبت اعتراضات و بررسی مجدد مدارک آنها و رفع نقص مدارک در حال انجام است و تا ۲۶ مهرماه و قبل از آغاز ثبت نام نهایی، نتایج بررسی مجدد مدارک به اطلاع آنان خواهد رسید.

حسنی با اشاره به اینکه ۷۴ نفر هیچ گونه اعتراضی در خصوص نقص مدارک ارسالی نداشته اند، ابراز کرد: افرادی که کد رهیگیری دریافت کرده اند مشکلی برای ثبت نام ندارد و می توانند در ثبت نام اصلی که از ۲۷ مهرماه آغاز می شود، شرکت کرده و فرایند ثبت نام خود را انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کنند.

وی با بیان اینکه قبل از ثبت نام نهایی ۷ فرایند باید طی شود که تا کنون ۵ فرایند آن در استان ایلام انجام شده است،افزود: تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات از ۱۳ مهرماه به عنوان ششمین فرایند در استان انجام می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: در حوزه فناوری و ایجاد بسترهای لازم برای انتخابات در استان مشکل خاصی وجود ندارد و بر اساس گزارش ارائه شده در این نشست، مشکلات جزئی که وجود داشته تا قبل از انتخابات در استان با تلاش فرمانداران حوزه های انتخابیه مرتفع می شود.

حسنی با تاکید بر اینکه فرمانداران نسبت به آماده سازی سایر فراینده های انتخابات در سطح شهرستان های استان اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: فرمانداران لازم است که نیازمندی های حوزه انتخابیه خود را احصاء و به ستاد انتخابات استان اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه عوامل اجرایی انتخابات مکلف به رعایت اصل بی طرفی در اجرای انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: سلامت، امنیت، مشارکت حداکثری مردم و رقابت سالم اولویت اصلی مسئولان استان در برگزاری انتخابات است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در پایان با تاکید بر برگزاری برنامه های مفرح و بانشاط در استان در ایام هفته وحدت، خاطرنشان کرد: جشن های هفته وحدت در سال جاری با محوریت مردم به نحو باشکوهی برگزار شود که البته برنامه ریزی های خوبی هم در استان در این حوزه انجام شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار