بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 17 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
 


معتادان رشتی،ترک کنند و 15 میلیون وام بگیرند

تابناک گیلان: رضا جعفری رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت با اشاره به برنامه‌های حوزه اشتغال تصریح کرد: سه بانک برای دریافت وام و معرفی افراد واجد الشرایط انتخاب شدند و معتادان بهبود یافته اگر شش مرحله تست اعتیاد و آموزش‌های مهارت‌های زندگی را با موفقیت پشت سر بگذارند وام اشتغال ۱۵ میلیون تومانی با کارمزدچهار درصد دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال اعتبار وام اشتغال داشته‌ایم خاطرنشان کرد: امسال این اعتبار افزایش می‌یابد.


لطفا پای برجام را به روضه امام حسین باز نکنید

تابناک گیلان: همزمان با آغاز محرم، تا شب عاشورا در اقصی نقاط کشور هیئت های عزاداری برگزار می‌شود که در این مراسم های مذهبی علاوه بر مداحی و روضه خوانی، سخنرانی های مختلفی را هم به خود می بیند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حالی که هنوز پنج ماه تا انتخابات مانده است، برخی، از تریبون ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع)، برای اهداف انتخاباتی خود استفاده می کنند و برخی نیز برای مخالفت با دولت، تمام قد بد سیاست خارجی دولت یازدهم و شاید به مهمترین دستاورد سیاسی 12 سال اخیر را حمله ور می شوند.

به گفته لاهیجان،در این میان جریانات و قدرت های سیاسی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود تریبون های دهه محرم را در اختیار گرفته و از طریق آن به تخریب برخی از اقدامات نمایندگان قبلی پرداخته و جریان سیاسی مطلوب خود را در قالب سخنرانی در منابر و تکیه ها در شهر و روستاهای منطقه تبلیغ می‌کنند.

برخی از کاندیداهایی که قصد تصاحب کرسی های مجلس را دارند نیز از این تریبون ها استفاده کرده و به تبلیغات برای خود می پردازند.


مدیرکل گردشگری گیلان و یک شب بارانی در لاهیجان!

به گزارش گیل پرس، عصر پنجشنبه در یک روز بارانی عده ای از شهروندان لاهیجانی دور هم جمع شده و جمعی از مسوولین استان وشهرستان میزبانی آنان را پذیرا باشند و در فضای صمیمی نقطه نظرات یکدیگر را بشنود و به گرمی پاسخ خود را دریافت کنند .این یادداشت کوتاه قبل از گزارش جلسه از آن جهت اهمیت دارد که ما هم میتوانیم از ابزار مدرنیته در پیشبرد اهداف شهروندی خود استفاده کنیم و بیش از گذشته تاکید کنیم ،شبکه های مجازی امروزه باید بیشتر جدی گرفته شوند وحتی مسوولین نیز باید برای استفاده درست از این فضا ها برنامه ریزی داشته باشند . این هم اندیشی مبارک برای اولین بار در استان گیلان به ابتکار جوانان شهرستان لاهیجان اتفاق افتاد و مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری استان با روی باز خواستند پیش قدم در این عرصه ی نوین باشند ..

جلسه ای که با هماهنگی فرشاد حجتی سعیدی مدیر گروه مجازی لاهیجان در مسیر توسعه و به میزبانی مدیرکل میراث فرهنگی استان مهندس علیزاده   در محل مهمانسرای جهانگردی وگردشگری  لاهیجان صورت گرفت با استقبال خوبی  مواجه شد ..اعضای شرکت کننده در این جلسه،مدیر کل میراث فرهنگی ومشاور ایشان دکترشهسواری ،شهردار لاهیجان سعید آگشته و قائم مقام شهردار مهندس گنجه ای  ،مشاور فرماندار لاهیجان علی بزرگ بشر،دوعضو شورای شهر لاهیجان ، مهربان و  تمیزکار و تنی چند از شهروندان واعضای گروه مجازی لاهیجان در مسیر توسعه حضور داشتند و ساعاتی را به تبادل نظر حول محور توسعه لاهیجان پرداختند.از جمله نکات جالب توجه در این جلسه حضور شهردار لاهیجان با لباس مخصوص ضد آب بود و نشان از این داشت ، با توجه به باران شدید و حضور مسئولین در جمع آوری آبهای سطحی ،این جلسه و شنیدن نظرات شهروندان برای شهردار خالی از لطف نبود.

به گزارش تابناک گیلان، یادداشت بالا گزیده ای از آنچه بود که مسئولین برگزاری این برنامه نامش را " بازهم لاهیجان ; برای اولین بار در گیلان اتفاق افتاد : گروه لاهیجان در مسیر توسعه فضای مجازی را عینیت بخشید " گذاشتند.

اینکه با یک جلسه و یک شو و چند لبخند به چه چیز عینیت بخشیده اند را کاری نداریم اما سوال تابناک گیلان از مسئولین گیلانی حاضر در این برنامه و شخص مدیرکل محترم گردشگری گیلان:

آیا می دانید ما در استان چند شهر و چند شهرستان و روستا و ... داریم و چه تعداد فعال مجازی؟

آیا می دانید روزانه برای چه تعداد از این فعالان در تمام نقاط استان گیلان که تقریبا قریب به اتفاق آن جاذبه های گردشگری دارد سوال و چالش و ابهام بی پاسخ می ماند؟

آیا می دانید که بعد از این دیدار صمیمانه، اجحاف در حق چه تعداد از شهروندان گیلانی با پرسش فراوان و آرزوی دیدار جنابعالی و لبخندتان به وجود می آید؟

گویا از خاطر مبارکتان رفته است که در هر خانواده گیلانی دسته کم یک مدیر گروه داریم!





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار