از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه ثبت شده است؛
کد خبر: ۱۱۲۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 17 September 2023

تابناک/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه بیش از ۴ میلیون نفر مسافر وارد استان شده که حدود ۷ میلیون نفرشب در مراکز اقامتی ثابت و موقت تحت پوشش اداره‌کل استان اقامت داشتند.

ولی جهانی در گفت‌وگو با تابناک گیلان در خصوص آخرین آمار ورود گردشگران به استان اظهار کرد: همزمان با تعطیلات آخر ماه صفر، از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه بیش از ۴ میلیون نفر مسافر وارد استان شده که حدود ۷ میلیون نفرشب در مراکز اقامتی ثابت و موقت تحت پوشش اداره‌کل استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه در شهریورماه امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر وارد استان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است، افزود: ورود مسافران به استان حدود ۹۶ درصد و بیش از ۱۰۰ درصد در اقامت مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و درصد اشغال تخت‌های مراکز اقامتی در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ درصد می‌باشد.

 

وی گفت: بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان طی این بازه زمانی به ترتیب مربوط به مسیرهای آزاد راه قزوین - رشت، رامسر به چابکسر و اردبیل آستارا بوده است.

جهانی در خصوص شهرهای مورد استقبال مسافران تصریح کرد: بنابر گزارش ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان در خصوص رتبه بندی شهرستان‌ها جهت اقامت مسافران در مراکز اقامتی ثابت (تحت پوشش اداره‌کل) و موقت استان طی همین بازه زمانی شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، رودسر و آستارا به ترتیب بیشترین اقامت و همچنین شهرستان‌های لاهیجان، فومن و طوالش در رده‌های بعدی می‌باشد.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگران و صنایع دستی گیلان بیان کرد: شهرک تاریخی ماسوله موزه میراث روستایی رشت، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های استان بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار