مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی گفت: 70 درصد خدمات این بانک به بخش تعاون ارائه می شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 13 September 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مهدی درستی به مناسب هفته تعاون، دولت و بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خالص تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سه سال اخیر، هر ساله نسبت به سال ماقبل بیش از دو برابر رشد کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان ضمن اشاره به رسالت توسعه ای بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه دارد تا با توزیع صحیح نقدینگی و تزریق منابع مالی تولیدکنندگان و فعالان بخش های مختلف اقتصادی از بخش مولد کشور حمایت کرده و در توسعه آن کوشا باشد. بدیهی است این اقدامات با غنی سازی بسترهای کارآفرینی و اشتغال موجبات فقرزدایی، حل مشکلات معیشتی مردم و تولید ثروت را فراهم می آورند.

مهدی درستی عنوان کرد: بانک توسعه تعاون استان در سال 1401 تسهیلات توسعه ای و اشتغالزای خود را در تعامل با نهادهای گوناگون از جمله وزارت تعاون، نهادهای حمایتی، سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، اداره کل گردشگری، ارشاد، ورزش و جوانان و در کلیه بخش های اقتصادی پرداخت کرده و توانسته در زمینه تسهیلات بند الف تبصره 18 بیش از سهمیه ابلاغی را جذب و در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد.

درستی خاطر نشان کرد: سایر تسهیلات نظیر مسکن، مشاغل خانگی، ازدواج و فرزندآوری نیز در این بانک پرداخت می شوند و عملکرد این بانک در این زمینه ها نیز نسبت به سهمیه ابلاغی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

درستی گفت: این بانک با در نظر داشتن شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری تمام توان و برنامه ریزی های خود را در جهت تقویت و حمایت از بخش دانش بنیان کشور به کار بسته و قطعا در پایان سال عملکرد قابل قبولی در این بخش خواهد داشت.

در ادامه، معاونت اعتباری و حقوقی بانک توسعه تعاون نیز با ارائه آمار تسهیلات پرداختی به بخش های مختلف به نقش این بانک در انجام تکالیف اجتماعی این بانک پرداخت.

اکبر نصرتی راد با بیان اینکه بانک توسعه تعاون هر سال در زمینه تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی دارای قرارداد است افزود این بانک توانسته است هر ساله نسبت به تخصیص کلیه اعتبار موجود به متقاضیان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نماید. در سال جاری نیز ثبت نام متقاضیان در این زمینه آغاز گردیده و منابع آن نیز در دسترس استان است.

وی همچنین به موضوع تسهیلات ازدواج جوانان در استان پرداخت و گفت این بانک هر سال متناسب با منابع قرض الحسنه موجود و بر اساس سهمیه ابلاغی اقدام نموده و در سال جاری نیز علیرغم گذشت شش ماه از سال توانسته است اهداف تعیین شده برای نه ماهه را محقق کرده و در واقع پرداخت تسهیلات را تسریع بخشد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان در خاتمه با اشاره به اهتمام این بانک در پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی گفت این مدیریت استان در مجموع توانسته علاوه بر پرداخت سهمیه های تعیین شده از منابع شناور بانک در سطح کشور استفاده نماید که عملکرد 120درصدی در زمینه تسهیلات بند الف تبصره 18 و 207درصدی در بخش کشاورزی شاهدی بر این مدعاست. وی افزود در زمینه تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی نیز این بانک به طور کامل به تکلیف خود عمل نموده و زمینه حفظ اشتغال 1325 نفر و ایجاد اشتغال برای 2335 را فراهم نموده است.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار