تا دیروز تعداد زائر اعزامی از شروع طرح اربعین (۲۴مردادماه) با ناوگان مسافربری استان به مرز‌های چهارگانه به ۱۲۲هزار و ۵۰۱ زائر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 10 September 2023

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: از ابتدای طرح تا کنون ۱۰۱هزار و ۸۰۵ زائر نیز به استان بازگشته‌اند.
فرزاد دادخواه به بازگشت ۵۶ هزار و ۲۷۱ زائر فقط در پنج روز گذشته از مرز‌های چهارگانه به استان اصفهان با هزار و ۷۴۳ دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴هزار و ۸۰۴ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و ۳هزار و ۲۰۵ دستگاه در مسیر بازگشت به ازئران اربعین حسینی استان اصفهان خدمت‌رسانی کردند.
وی افزود: تا کنون میزان اعزام مسافر در مسیر رفت ۲۲درصد و میزان ناوگان اعزامی ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: روز جمعه ۱۷شهریور، حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از استان اصفهان به سمت مرز‌های هدف اعزام شده که منجر به بازگشت ۱۲هزار و ۹۵۰ زائر اصفهانی شده است و هزار و ۷۵۹ زائر هم روز گذشته از استان به مرز‌ها سفر کردند.
وی افزود: دیروز آمار اتوبوس‌های کل کشور که از مرز‌ها خارج شده‌اند، ۲هزار و ۵۳۳ دستگاه و تعداد زائرانی که از پایانه‌های مرزی به سمت شهر‌های خود بازگشته اند، ۶۸هزار و ۶۴۸نفر بوده که در مقایسه با این آمار میزان خدمت رسانی حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به زوار اربعین در روز گذشته، از نظر تعداد ناوگان ۱۶درصد و از نظر تعداد زوار ۱۹درصد کل آمار کشوری بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در طول مدت طرح اربعین که از ۲۴مردادماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت، علاوه بر انتقال زائران استان اصفهان، به زوار اربعین کشور‌های پاکستان و افغانستان نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار