رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون نزدیک ۸۹ درصد از شالیزارهای گیلان معادل ۲۱۱ هزار هکتار برداشت شده و کار برداشت در بقیه زمین‌های برنجکاری ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 03 September 2023

صالح محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک گیلان اظهار کرد: از این میزان اراضی برداشت شده ۱۷۳ هزار هکتار معادل ۸۲ درصد به روش مکانیزه با کمباین و بقیه به صورت دستی برداشت شد.

وی از کشاورزان برنجکار خواست : برای جلوگیری از ضایعات برنج با توجه به اینکه رطوبت موجب افزایش ضایعات می شود حتما بعد از ساعت ۹ صبح نسبت به برداشت برنج از شالیزارها اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به برنجکاران استان توصیه کرد تا بعد از برداشت برنج نسبت به کشت دوم محصولاتی اعم از پاچ باقلا، باقلامازندرانی، نباتات علوفه‌ای، سبزیجات برگی و غده‌ای در شالیزارها اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه برنجکاران به توسعه کشت دوم خاطر نشان کرد: تحقق این مهم یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش تولید و درآمد کشاورزان ضمن حفظ پایداری تولید برنج است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام تعرفه برداشت مکانیزه برنج در سال جاری از کمباین‌داران خواست تا این تعرفه‌ها را رعایت کنند.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم این استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار