مدیر مخابرات منطقه گیلان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه گیلان، از افتتاح ۹۰ پروژه ارتباطات سیار با اعتباری بالغ بر ۲۵۳ میلیارد تومان در گیلان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در سطح شهرستان ها توزیع شده است
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 29 August 2023

افتتاح ۹۰ پروژه ارتباطات سیار در گیلان/ اجرای ۶۴۲ کیلومتری فیبر نوریافتتاح ۹۰ پروژه ارتباطات سیار در گیلان/ اجرای ۶۴۲ کیلومتری فیبر نوریافتتاح ۹۰ پروژه ارتباطات سیار در گیلان/ اجرای ۶۴۲ کیلومتری فیبر نوری

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان یدالله حسنی، عصر امروز، هفتم شهریور در آیین افتتاح و بهره‌برداری ۹۰ پروژه مخابرات منطقه گیلان در شهرستان لنگرود که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، از افتتاح پروژه‌های ارتباطات ثابت استان همزمان با روز جهانی ارتباطات خبر داد و اظهار کرد: برای هفته دولت امسال، پروژه‌های ارتباطات سیار را در دستور کار قرار دادیم.

وی از افتتاح ۹۰ پروژه ارتباطات سیار با اعتباری بالغ بر ۲۵۳ میلیارد تومان در گیلان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در سطح شهرستان‌ها توزیع شده که شامل چهار پروژه در آستارا، ۶ پروژه در آستانه اشرفیه، سه پروژه در املش، دو پروژه در انزلی، هشت پروژه در تالش، ۱۶ پروژه در رشت، دو پروژه در رضوانشهر، پنج پروژه در رودبار، ۱۲ پروژه در رودسر، دو پروژه در شفت، سه پروژه در صومعه سرا، هشت پروژه در فومن، ۱۱ پروژه در لاهیجان، چهار پروژه در لنگرود و چهار پروژه در ماسال است.

مدیر مخابرات منطقه گیلان عملیات اجرایی پروژه های هفته دولت را شامل نصب سایت های جدید و افزایش تکنولوژی نسل دو و نسل سه و تعویض دکل و... دانست و تصریح کرد: امروزه زیرساخت های ارتباطی جزو نیازهای ضروری جامعه ماست و زندگی بدون اینترنت متصور نیست و لذا باید زیرساخت های استانی را همگام با کشور افزایش دهیم.

حسنی، با بیان اینکه زیرساخت‌های مخابراتی اپراتور همراه اول برای جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در عید امسال گیلان جزو سه استان اول گردشگری بود و پنج میلیون مسافر داشتیم؛ البته در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی مشکل خاصی نداریم و اعتبارات خوبی جذب شده و آمادگی اجرای پروژه های بیشتر را در بخش اپراتوری داریم.

وی یکی از مشکلات استان گیلان را در بخش نصب دکل دانست و اضافه کرد: برای تملک دکل‌ها مشکل داریم و سال گذشته ۹ پروژه ما برگشت خورد؛ این در حالی است که تکنولوژی نصب و راه اندازی دکل ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیر مخابرات منطقه گیلان از فرمانداران خواست جهت ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی همراه کمک کنند و ادامه داد: سال گذشته در بخش ارتباطات ثابت، ۳۸۲ کیلومتر فیبر نوری اجرا کردیم که از محل اعتبارات دولتی و اعتبارات داخلی مخابرات بود.

وی با اشاره به اجرای طرح نجما (نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران)، خاطرنشان کرد: این طرح برای گیلان با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که از امسال آغاز می شود.

حسنی، برنامه اجرای فیبر نوری در سال جاری را ۶۴۲ کیلومتر دانست که در صورت اجرا، همه شهرهای استان به فیبر نوری متصل می‌شوند و گفت: با اتمام این پروژه، حدود ۵۵۰ ایستگاه ما از تکنولوژی ۳جی و ۴جی ارتباطات سیار بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مخابرات منطقه گیلان همچنین از اجرای پروژه فیبر نوری رشت - لوشان در فاز اول و حسن رود - چابکسر در فاز بعد خبر داد و بیان کرد: امسال ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار در بخش ثابت و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش سیار داریم؛ همچنین پروژه استندبای فیبر نوری را با کمک دستگاه‌ها اجرایی خواهیم کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار