مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی بازدید از موزه‌های گیلان به نسبت مشابه سال گذشته، گفت: روستای تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید‌ها را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 19 August 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت گردشگری استان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه گردشگری بوده و هرساله مسافران بسیار زیادی با بازدید از اماکن تاریخی، موزه و گردشگری باعث ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در این استان می‌شوند.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی بازدید از موزه‌های گیلان به نسبت مشابه سال گذشته، گفت: روستای تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید‌ها را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان همچنین با اشاره به فعالیت ۱۵۶ واحد بومگردی در نقاط مختلف گردشگری در این استان، بیان کرد: قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوان گیلان، این استان را به یکی از مقاصد و قطب‌های بارز گردشگری کشور تبدیل کرده است که همواره مورد استقبال گردشگران است.

جهانی از وجود سه هزار و ۵۵۴ واحد تأسیسات گردشگری در استان خبر داد و افزود: ۳۸۲ از این واحدها بین‌راهی است و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعالیت می‌کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار