مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه هفت نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز باقی مانده است، گفت: ادامه طرح بهسازی و توسعه این شبکه نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف دارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 15 August 2023

محمدرضا کرمی‌نژاد با تاکید بر نیاز همکاری دستگاه‌های مختلف در اهواز برای ادامه روند طرح بزرگ فاضلاب اهواز بیان کرد: متاسفانه در مواردی شهرداری‌های مناطق برای اجرای این طرح در اهواز همکاری نمی‌کنند که این موضوع باعث طولانی شدن روند اجرای طرح شده است لذا از تمامی دستگاه‌ها تقاضا داریم برای سرعت بخشیدن به اتمام طرح همکاری کنند.

وی افزود: طرح توسعه و بهسازی فاضلاب اهواز ۲ بار از دهه ۷۰ کلید خورد اما با شکست مواجه شد که از نیمه سال ۱۴۰۰ با تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور با جدیت آغاز شد.

کرمی نژاد گفت: سال ۱۴۰۰ سه هزار نقطه فاضلاب در اهواز دچار بالا زدگی بودند که اکنون با اقدامات انجام شده و با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء تقریبا بالازدگی فاضلاب در اهواز به صفر رسیده و به صورت موردی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح فاضلاب اهواز در ۱۸۶ کارگاه فعال است، افزود: جمع آوری آب‌های سطحی، توسعه شبکه فاضلاب و قطع ورود فاضلاب به کارون از اولویت‌های طرح فاضلاب اهواز به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سال گذشته در اهواز کار شد ، اظهارکرد: اهواز به یک‌ کارگاه طرح‌های فاضلابی تبدیل شد البته مردم از این میزان اجرای طرح و مزاحمت‌های ایجاد شده در سطح شهر نارضایتی‌هایی داشتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح فاضلاب استان خوزستان تخصیص یافت، افزود: سه تصفیه خانه در اهواز نیاز است که تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز در حال فعالیت است اما برای بهسازی تصفیه خانه غرب اهواز از فاینانس چین استفاده خواهیم کرد و طراحی تصفیه خانه فاضلاب شماره سه اهواز نیز انجام شده است.

کرمی نژاد گفت: با وارد مدار شدن این ۲ تصفیه خانه از ورود فاضلاب به رودخانه کارون به طور کامل جلوگیری خواهد شد.

طرح بزرگ فاضلاب اهواز از سال ۱۴۰۰ بعد از آبگرفتگی‌های گسترده‌ای که هر سال در اهواز رخ می‌داد با دستور مقام معظم رهبری آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب به دلیل اهمیت این موضوع ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح تخصیص دادند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار