مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، گفت: صندوق بیماری‌های خاص طی سال گذشته و با بودجه پنج هزار میلیارد تومانی به تصویب رسید و بر عهده‌ی سازمان بیمه سلامت گذاشته شد که به طور عملی از نیمه دوم سال فعالیت بیمه سلامت در حوزه صندوق بیماری‌های خاص شروع شد و این صندوق ۱٠۷ گروه بیماری را در بر می‌گیرد که بیشتر آن‌ها شامل بیماری‌های خاص است.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 11 August 2023

به گزارش تابناک تبریز، وحید مجیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه به بیمه سلامت صورت گرفته است که با اجرای دولت الکترونیک سوءاستفاده از بیمه‌ی درمانی به حداقل رسیده است‌.

وی ادامه داد: ۹۰ دفتر پیشخوان در رابطه با بیمه سلامت در سطح استان خدمات ارائه می‌کنند، دو میلیون و ۲۰۰ نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که تعداد سه هزار و ۲۸۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان هستند.

وی بیان کرد: با استفاده از نسخ الکتریکی از سواستفاده‌های درمانی جلوگیری می‌شود، طی چند سال اخیر بیمه سلامت دولت الکترونیک به صورت کامل اجرا شده است به طوری که یک هزار ۴۰۰ دفترچه بیمه کاملا حذف شده است و نسخه‌ها کاملا به صورت الکترونیکی ثبت شده و به بیمار تحویل داده می‌شود.

مجیدی ادامه داد: سال گذشته بیمه سلامت حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مراجعه کننده داشته است که با اجرای دولت الکترونیک سوء استفاده از بیمه درمانی به حداقل خود رسیده است.

 مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بالغ بر یک میلیون و ۸٠٠ هزار نفر از کل جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان کاملا رایگان بیمه شده‌اند و هیچ گونه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند که رای بیمه‌ی این افراد از اعتبارات دولتی بهره می‌بریم.

مجیدی تاکید کرد: ۵۱ بیماری که همه گیری بیشتری دارند را در سامانه نسخه نویسی تعریف کرده‌ایم و باقی بیماری‌ها که تعداد کمی از بیماران را شامل می‌شود به زودی افزوده خواهد شد که این خدمات درمانی در حوزه‌های ویزیت، دارو، بستری و... انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار نفر از خدمات صندوق بیماری‌های خاص استفاده کرده‌اند که برای این صندوق حدود ۸۰ میلیارد تومان تاکنون خدمت ارائه شده است.

وی با اشاره به خدمات بیمه‌ی نازایی بیمه سلامت، ادامه داد: در ماده ۴۳ و ۴۴ قانون  جوانی جمعیت وظایفی برای سازمان بیمه سلامت تعیین کرده است که تاکنون بیش از چهار هزار نفر توانسته‌اند از خدمات بیمه نازایی استفاده کنند و حدود ۱۷ میلیارد تومان در این حوزه اعتبار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت مکان خدمات نازایی ارائه می‌دهند، تاکید کرد: بیمارستان الزهرا تبریز یکی از  بهترین آن‌ها در سطح کشور است، ما با بیمارستان‌های خصوصی مانند شمس و بیمارستان ولیعصر نیز قرارداد داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان بیمه سلامت بیمه کردن مادران باردار و کودکان زیر پنج سال در قانون جوانی جمعیت است، عنوان کرد: تاکنون ۱۶ هزار مادر باردار و حدود ۱۴۴ هزار نفر کودک زیر پنج سال از خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت بهره برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۶۶ و کد دستوری *۱۶۶۶# پاسخگوی سوالات مردم در مورد بیمه سلامت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :