اردبیل اگرچه وضعیت اقتصادی و زیرساختی مناسبی نداشته و کمبود‌های زیادی دارد، ولی از سرمایه‌های اجتماعی قوی برخوردار و جزو ۱۰ استان برتر کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 04 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استاندار اردبیل در آیین افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی خیریه فروغ اهدایی اردبیل با بیان این مطلب گفت: داشتن فکر و اندیشه مثبت از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن پیشرفت یک جامعه است و روحیه خیرخواهی و نیکوکاری نیز از همین اندیشه بزرگ و مثبت نشات می‌گیرد.
سیدحامد عاملی با اشاره به ظرفیت بالای رشد و پیشرفت استان اردبیل افزود: این استان در زمینه سرمایه اجتماعی جزو ۱۰ استان برتر کشور است و در این موفقیت، نقش افراد خیر بسیار بااهمیت بوده و همواره قدردان این عزیزان و خیرین نیک‌اندیش هستیم.
وی با تجلیل از اقدام ارزشمند خانواده خیر بیوک آقازاده در احداث درمانگاه خیریه فروغ اهدایی تصریح کرد: در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که به نوعی ایام احسان و نیکوکاری است، این اقدام ارزشمند ماندگار بوده و نام ایشان به نیکی یاد خواهد شد.
رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست و مبتلا به سرطان استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به اینکه این درمانگاه به صورت رایگان به کودکان مبتلا به سرطان و بی‌سرپرست خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: هزینه‌ای که در مقابل ارائه خدمات به عموم مردم اخذ می‌شود، صرف تامین دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان خواهد شد.
جواد قرآن‌نویس از ارائه خدمات رایگان درمانی به مدت یک‌ماه از زمان افتتاح برای عموم مردم در درمانگاه خیریه فروغ اهدایی خبر داد.
وی ایجاد بخش شیمی‌درمانی و نصب دستگاه فلوسایتومتری در این بنیاد را از اقدامات مهم درمانی برای کودکان مبتلا به سرطان عنوان کرد و اظهارامیدواری کرد با راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی سرپایی در بنیاد با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شاهد ارائه خدمات درمانی مطلوب برای جامعه هدف باشیم.
رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست و مبتلا به سرطان استان اردبیل با تجلیل از خیرین استان گفت: با کمک‌های خیرخواهانه مردم استان اردبیل بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطریه جمع‌آوری شد.
درمانگاه خیریه شبانه‌روزی فروغ اهدایی توسط خیر اردبیلی وحید بیوک‌آقازاده به یاد همسر مرحومش زنده‌یاد فروغ اهدایی تجهیز و به بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست و مبتلا به سرطان شمیم مهر استان اردبیل اهدا شده است.
این درمانگاه در مساحتی بیش از ۳۰۰ مترمربع ۱۰ اتاق شامل ۲ اتاق پزشک، اتاق مامایی، اتاق تریاژ، ۲ اتاق تحت نظر آقایان و بانوان، اتاق CPR، اتاق پانسمان و بخیه و ۲ اتاق تزریقات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار