نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس اظهار داشت : حل مشکلات این مجتمع بزرگ صنعتی نیازمند پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو است.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 04 August 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علیزاده گفت :  هفته آینده جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری با حضور مسئولین ذیربط از جمله معاون بانکی و بیمه وزات اقتصاد، معاون ارزی بانک مرکزی ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کشور، مدیران صندوق بازنشستگی ، هلدینگ اهداف و پتروشیمی دهلران در خصوص رفع مشکل مالی پروژه از طریق سه راهکار برگزار می شود.

وی بیان داشت :  اولین راهکار پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو به روش حواله ارزی توسط بانک مرکزی به این پروژه است، دومین راهکار تسریع در پرداخت بخشی از مطالبات صندوق بازنشستگی از طریق وزارت نفت و سومین راهکار تسهیل در امکان پرداخت تسهیلات ریالی تا سقف هشت هزار میلیارد تومان از طریق تعدادی از بانک های کشور است.

 علیزاده ادامه داد : مشکل مالی این شرکت  سبب شده قریب یک هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل آن تعدیل شود که می طلبد پس از رفع مشکل، مسئولان صندوق بازنشستگی، هلدینگ اهداف و پتروشیمی دهلران نسبت به از سرگیری اقدامات و هم چنین بازگشت بکار نیروها بدون هیچ قید و شرطی تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی گفت : پرداخت تسهیلات تا سقف ۷۰۰ میلیارد تومان توسط یکی از بانک های ملی کشور به منظور تسریع در راه اندازی این مجموعه ضروری است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار