معاون سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم به طور مستقیم به امام متصل شدند و بدانید دیگر مردم به نخبگان نگاه نمی‌کنند بنابراین دیگر کربلا تکرار نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 02 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، سردار حسین معروفی صبح امروز ۱۱ مردادماه در آئین افتتاحیه دوره آموزشی راویان مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه هایتک کرمان با مطرح کردن این سئوال که در جبهه انقلاب برای تولید و تکثیر شهید سلیمانی چه باید کرد؟ افزود: با تربیت ۱۲۰۰ مربی برای شبکه بزرگ روایتگری در دانشگاه‌ها، مدارس و ... برای تولید و تکثیر شهید سلیمانی کار در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به قدمت ۳۸ ساله رفاقت خود با سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار دل‌ها را هیچ کس به جز مقام معظم رهبری به درستی نمی‌شناسد.

او افزود: برای آنکه این سرباز عاشورا و انقلاب اسلامی و خروجی ولایت و عصاره ملت ایران را به جامعه معرفی کنیم باید ابتدا شخصیت او را شناخته و سپس می‌توانیم جریان‌سازی و شبکه سازی مکتب حاج قاسم سلیمانی را ساری و جاری کنیم.

معروفی با تبیین شخصیت شهید سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم طهارت جسم و روح داشت و ایمانش حقیقی بود و حسن ظن به خدا داشت و وقتی کسی حسن ظن به خدا داشته باشد دیگر ابرقدرت و کدخدایی را در جهان نمی‌شناسد.

او ادامه داد: سردار دل‌ها اهل گریه بود و گذشت از مال و بی‌توجهی به دنیا از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: عقبه مادی اجازه جهاد به فرد نمی‌دهد.

او گذشت از آبرو برای دین و خدا را از دیگر ویژگی‌های سردار دل‌ها دانست و عنوان کرد: مسئولی در کشور اگر فکر می‌کند اگر جایی از مردم به عنوان انقلاب دفاع کند، کم می‌آورد باید رها کند و برود و حاج قاسم آبرویش را خرج دین و اهل بیت کرد.

معروفی با اشاره به تعداد شهدای کشور و با بیان اینکه برای هر میزی یک کربلا را پشت سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: حاج قاسم در فتنه ۸۸ که دشمنان انقلاب و ملت را به لب پرتگاه بردند، از آبروی خود گذشت و ۹ دی ملت پای انقلاب ایستاد و مردم به طور مستقیم به امام متصل شدند و بدانید دیگر مردم به نخبگان نگاه نمی‌کنند بنابراین دیگر کربلا تکرار نمی‌شود.

او بیان کرد: دشمنان و تفاله‌های آن‌ها تلاش کردند محرم و دهه محرم انجام نشود، اما حقیقت اسلام به نمایش گذاشته شد و ۵۰ درصد عزداری‌های ما رویش نوجوانان و جوانان بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: در سال ۸۸ یکی از دوستان ما به حاج قاسم سلیمانی گفت دشمن ذهن تعدادی از فرزندان شهدا را مشوش کرده و ناامید هستند. آن‌ها را صدا بزن و صحبت کن و حاج قاسم آن‌ها را صدا زد و صحبت کرد و در جمع بندی به بچه‌ها گفت نظام جمهوری و ولایت خط قرمز ما و بابا‌های شماست و امروز بچه‌های شهدا مریدان حقیقی حاج قاسم هستند.

او گذشت از عزیزان را از دیگر ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: در طول ۲۱ سال فرزندان سردار دل‌ها دل سیر پدر خود را ندیدند و ۲۱ سال با استرس زندگی کردند.

معروفی ادامه داد: حاج قاسم شخصیت بسیار عاطفی بود، اما چگونه از خانواده خود و رفقا و فرمانده‌هایش گذشت کرد.

او گذشت از جان را از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: مرگ حق است، اما نوع آن مهم است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان در ادامه سخنانش درباره مبحث مکتب حاج قاسم گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب اهل بیت و عاشوراست. نطفه انقلاب و بسیج و سپاه در عاشوراست.

او با بیان این مطلب که حاج قاسم سلیمانی بستر ظهور را فراهم کرد، افزود: اگر فضای عراق اجازه می‌داد از ایران حدود ۲۰ میلیون نفر در اربعین به کربلا می‌رفت و بعد از اربعین سال گذشته شیطنت‌ها علیه ما آغاز شد.

معروفی با بیان این مطلب که حاج قاسم سلیمانی قلب شیعه عراقی را به ایرانی گره زد، عنوان کرد: اندیشه، فرصت و مردم سه ضلع مثلثی است که برای مکتب شهید سلیمانی از اسفندماه ۹۸ تعریف کرده‌ایم.

او ادامه داد: به دنبال تولید اندیشه هستیم نه سرلشکر. اینکه یک نیرو و هم تراز مکتب حاج قاسم انسان تولید کنیم و زن و مردم هم ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان با یادآوری برنامه‌ریزی تروریست‌ها در گلزار شهدای کرمان که با شکست روبرو شدند، تصریح کرد: کسی که از نظر فیزیکی حاج قاسم سلیمانی را حذف کرد قطعا اجازه نمی‌دهد که تفکر سردار دل‌ها ترویج یابد، زیرا می‌داند این تفکر به معنای اتحاد، وحدت و تولید قدرت است و بدانید که دشمن این را نمی‌خواهد.

او نظام ولایی و نظام رفاقت در جبهه حق را از جمله نظامات مکتب شهید سلیمانی برشمرد و اظهار کرد: نظام ولایی سردار دل‌ها، ولایت‌باوری است.

معروفی با بیان این مطلب که عدم سیاسی‌کاری و غیرمحافظه‌کاری را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی سردار دل‌ها ذکر کرد و گفت: همه تلاش حاج قاسم سلیمانی برای اوج گیری انقلاب اسلامی و سربلندی ملت ایران بود و خودش را خرج این گعده و آن گعده و این حزب و آن حزب نکرد.

او تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی اعتقاد داشت هر کس به اندازه یک نخ قرقره به نظام وصل است با ریسمان آن را نگهدارید تا هزینه برای نظام ایجاد نشود و دشمن هم سرمست نشود.

به گزازش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: شهید سلیمانی بهترین شخصیت برجسته و الگو برای جامعه و معرفی به نسل آینده است.

او از جامعیت شخصیت حاج قاسم سلیمانی سخن گفت و افزود: مردمدارتر، فرمانده مقتدرتر، یتیم‌نوازتر، زمان شناس‌تر از شهید سلیمانی نداریم.

برچسب ها: کرمان ، مردم ، رهبری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار