فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه سالانه با شروع فصل گرما بحران کم آبی در روستاهای شهرستان نمود پیدا می‌کند، گفت: از این رو اقدامات مسئولان رفسنجان برای رفع مشکل کم آبی می‌تواند دغدغه روستائیان را کم کند. در این راستا مجوز حفر یک حلقه چاه آب آشامیدنی برای روستاهای حومه غربی شهرستان دریافت شده و به زودی عملیات حفر آن آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 01 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، حسین رضایی امروز ۱۰ مردادماه در بازدید از محل شبکه آبرسانی روستای جنت آباد از توابع حومه غربی رفسنجان با اشاره به افت فشار آب روستا‌های این منطقه اظهار کرد: تابستان و تکرار داستان کم‌آبی در روستا‌های شهرستان رنجی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی افزود: کاهش نزولات آسمان، برداشت بی‌رویه آب، حفر چاه‌های غیرمجاز و روش‌های سنتی آبیاری؛ افت سفره‌های زیرزمینی را در رفسنجان به همراه داشته که علاوه بر ضربه به بخش کشاورزی، صنعت و محیط زیست، مردم روستا‌ها را هم با مشکلات کم‌آبی مواجه کرده است.

رضایی تصریح کرد: با همت شرکت آب و فاضلاب شهرستان مجوز حفر یک حلقه چاه آب آشامیدنی برای اهالی روستا‌های منطقه حومه غربی گرفته شده و تعداد چاه‌های این خطه به هفت مورد افزایش می‌یابد.

حسین چرخ انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان نیز در جریان این بازدید گفت: برای رفع افت فشار آب این منطقه مجوز جابجایی یکی از شش مورد چاه‌های منطقه را گرفتیم و در حال حفر است و به زودی کار آن تمام می‌شود و حفر چاه جدید هم در دستور کار است و به زودی عملیات حفر آن هم آغاز می‌شود تا مشکل روستا‌های حومه غربی برطرف شود.

وی ادامه داد: برخی روستا‌های حومه غربی شامل جنت آباد، نوش آباد، حسن آباد، احمدآباد رضوی، عیش آباد، تاج آباد، قوام آباد، همت آباد آگاه، محی آباد، لاهیجان و ... است.

چرخ انداز تصریح کرد: جمعیت روستا‌های حومه غربی بالای ۵۰ هزار نفر است و در این منطقه بیش از ۱۵ هزار اشتراک آب وجود دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر هم بازسازی شبکه آب روستا‌های کوثرریز و جنت آباد با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای رفسنجان گفت: علاوه بر گرمای شدید و با توجه به اینکه مصرف آب در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از دو برابر روز‌های دیگر هفته بود، در ساعاتی از روز در مناطق حومه غربی شهرستان، شاهد افت فشار آب بودیم و امیدواریم با وارد مدار شدن چاه جدید، مشکل کم آبی این مناطق رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار