مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:
ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار داشت: ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 25 July 2023

به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: ۱۵ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۱۶۰ نفر در گیلان افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان روند پیشرفت فیزیکی ساخت اقامتگاهای بوم‌گردی در گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ارتباط نزدیک و پیوسته دهیاران و شوراها با اداره میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها روند احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی را تسهیل می‌کند.

او با تاکید بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گیلان گفت: بهره‌گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی از جمله مواردی است که در رونق اقتصادی این مسأله تاثیر به سزایی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اعلام ۱۵۰ واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان گفت: در چند سال اخیر فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گیلان با استقبال خوبی مواجه شده است، اما با این وجود موضوع آموزش مساله مهمی است که در اداره اقامتگاه‌ها باید به آن توجه کرد چرا که این موضوع طبیعتا تاثیر مستقیمی بر کیفیت اقامت مسافران در این فضاهای گردشگری دارد.

جهانی افزود: این بومگردی‌ها در شهرستان‌های فومن، رودسر، تالش، رشت، لاهیجان و رضوانشهر افتتاح شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار