در سفر ریس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد
دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های این سفر ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی گچساران، دستور بهره‌برداری رسمی از این پروژه بزرگ صنعتی استان را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 17 July 2023

مجتمع بزرگ پتروشیمی گچساران افتتاح شد

 

 

 به گزارش تابناک از گچساران ، این پروژه با اعتبار 1.3میلیارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه‌ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در دو سال اخیر جان دوباره‌ای گرفت و به انتظار 17 ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی که 83 درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده، سالانه یک میلیون اتیلن و 84 هزار تن C3+ است.

در طول عملیات راه‌اندازی بیش از 3000 نفر که عمدتاً از نیروهای بومی بودند، در این مجموعه مشغول فعالیت شدند و پس از بهره‌برداری نیز یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

همچنین در راستای کمک به حل مسأله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور، عملیات اجرایی طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در کهگیلویه و بویراحمد نیز با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار