کد خبر: ۱۱۱۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ 16 July 2023

امسال حقوق ناجیان غریق سواحل گیلان به موقع پرداخت می شودامسال حقوق ناجیان غریق سواحل گیلان به موقع پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان محمدمهدی نیازمند امروز در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان های رودسر، لنگرود و لاهیجان که در فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد، با اشاره به کاهش محسوس غریق در سواحل گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۰ نفر به ۲ نفر، اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی و تدبیر از غرق شدن افراد و داغدار شدن خانواده ها جلوگیری کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین رسالت های ستاد ساماندهی سواحل را ایجاد فضای امن برای مردم و گردشگران دانست و افزود: به دنبال گسترش طرح های سالم سازی دریا و مدیریت نقاط خطرآفرین در سواحل هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از افزایش ناجیان غریق و نیروهای امداد و نجات خبر داد و تصریح کرد: در کنار حراست از سلامت مردم، اجازه هنجارشکنی در سواحل را نمی‌دهیم.

نیازمند، با بیان اینکه حدود ۵۶۰ ناجی غریق و امدادگر در سواحل گیلان فعال شده اند، گفت: سالم سازی دریا جهت حضور گردشگران بسیار حائز اهمیت است، اما مباحث فرهنگی هم در اولویت قرار دارد.

وی حوزه فرهنگی را دارای ظرافت های خاص دانست و تصریح کرد: دهیاری ها و شهرداری در شهرهای ساحلی جشنواره های فرهنگی را برگزار کنند؛ قطعا ستاد ساماندهی سواحل استان از برنامه‌های فرهنگی در شهرهای ساحلی پشتیبانی می کند و اعتبارات لازم در این بخش تخصیص یافته است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان با اشاره به توجه ویژه وزارت کشور نسبت به طرح‌های سالم سازی و تخصیص بودجه خاص، خاطرنشان کرد: شهرستان های ساحلی جهت جذب اعتبارات اقدام کنند؛ هم‌چنین ویژه برنامه های ایام محرم با همکاری کمیته های ۹ گانه ستاد ساماندهی سواحل از جمله ارشاد و تبلیغات و کانون پرورش فکری و صدا و سیما در سواحل طراحی و اجرا شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت همیاران پلیس در طرح های سالم سازی با هدف جلوگیری از آسیب های فرهنگی، یادآور شد: در این بخش نیز اعتبار ویژه تخصیص می یابد.

نیازمند با بیان اینکه امسال حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت خواهد شد، گفت: قدردان تلاش های میدانی و عملیاتی ناجیان هستیم و اجازه نمی دهیم حقشان پایمال شود و لذا حقوق خرداد و تیرماه امسال را پرداخت می کنیم. البته برای پرداخت کل مطالبات سال گذشته نیز برنامه ریزی شده است همین گزارش حاکیست فرمانداران رودسر لنگرود لاهیجان شهرداران چاف وچمخاله رودسر واجارگاه چابکسر کلاچای هریک نقطه نظرات خودرا تشریح نمودند وهمچنین سرپرست هلال احمرگیلان در خصوص اقدامات و کارهای انجام شده در سواحل مطالبی بیان داشت براساس گزارش خبرنگارتابناک گیلان میزبانی این نشست را فرمانداری رودسر بعیده داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار