کد خبر: ۱۱۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ 13 July 2023

صادق برزگر در گفت‌وگو با تابناک اظهار کرد: درآمد وصولی سه ماهه نخست سال جاری گمرکات استان گیلان به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۱۱ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به عملکرد گمرکات استان گیلان در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: طی این مدت افزایش ترانزیت خارجی مبدا را داشتیم که ۲۱۵ هزار و ۹۱۸ تن به لحاظ وزنی، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی با اشاره به صادرات ۳۱۵ هزار و ۸۱۸ تن کالا به ارزش ۱۶۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۵۸۸ دلار از گمرکات استان گیلان تصریح کرد: این میزان صادرات به لحاظ وزنی دو درصد افزایش ولی به لحاظ ارزش دلاری ۲۴ درصد کاهش داشته است.

برزگر از رشد قابل توجه میزان واردات کالاهای اساسی در سه ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان گیلان خبر داد و تاکید کرد: ۵۹۰ هزار و ۱۴۷ تن کالا به ارزش ۵۰۱ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۷۳۰ دلار وارد شده است.

وی تاکید کرد: این میزان واردات به لحاظ وزنی ۶۵ درصد و به لحاظ ارزش اقتصادی نیز ۹۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک انزلی با تاکید بر اینکه در ترانزیت خارجی مقصد شاهد افزایش بودیم، گفت: در این حوزه با ۱۰۱ هزار و ۸۳۵ تن به لحاظ وزنی ۱۱ درصد افزایش را شاهد هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار