معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا خبر داد و گفت: طراحی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود و عملیات اجرایی آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 04 July 2023

به گزارش تابناک گیلان شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین نشست سه‌جانبه ایران-هند و روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز موافقتنامه قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا به امضای شرکت‌های معرفی شده از سوی دو کشور ایران و روسیه رسید.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای موافقتنامه وام پروژه رشت_ آستارا در ۲۷ اردیبهشت ماه گفت: باید قرارداد اجرایی آن تهیه می‌شد که امروز این قرارداد توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از سوی ایران و شرکت کاسپین سرویس از سوی روسیه به امضا رسید و اجرای این پروژه از امروز آغاز می‌شود.

افندی‌زاده ادامه داد: در این قرارداد مدت زمان پروژه، قوانین و شرایط اجرایی پروژه، ضمانت‌نامه‌ها و … مشخص شده است و با اجرای آن، گروه‌هایی از ایران و روسیه در پروژه مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۲۰۲۳ طراحی پروژه رشت_ آستارا انجام شود، افزود: طراحی این پروژه چند ماه طول می‌کشد و ابتدای سال ۲۰۲۴ نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه رشت_ آستارا حدود ۱۶۲ کیلومتر است که حدود ۴۵ کیلومتر پل دارد و یکی از پروژه‌های مهم از لحاظ سازه‌ای شناخته می‌شود.

افندی‌زاده گفت: زمان اجرای این پروژه ۳ الی ۴ سال تخمین زده شده که امیدواریم زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این پروژه به صورت وام صادراتی بوده و بر اساس موافقتنامه دو جانبه میان وزرای راه دو کشور، حداکثر مبلغ پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو خواهد بود که شامل ساخت و حوزه ناوگان می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار