قاسم رضائیانرئیس اتاق بازرگانی استان گیلان:
رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان با اشاره به واردات ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه از کشورهای مختلف و سهم ناچیز ایران از این واردات، گفت: در سالیان گذشته از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند نشدیم به طوری که قبل از تفاهم نامه اوراسیا ۹۹۶ میلیون دلار و بعد از آن به یک و یک دهم میلیارد رسیده است که نشان دهنده عقب ماندگی در صادرات می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 03 July 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان قاسم رضائیان عصر امروز در جلسه با فعالان اقتصادی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری لاهیجان، با بیان اینکه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه خروج کشور از این شرایط است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته بارها شعار سال را اقتصادی تعیین کردند ولی کماکان در حوزه اقتصاد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

وی با اشاره به دلایل‌عدم رونق تولید در کشور در طی سالیان گذشته افزود: مشکلات کشور نشات گرفته از مشکل اقتصادی است لذا اگر این مشکل برطرف نشود در حوزه‌های تولید، اشتغال با رونق مواجه نخواهیم شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان، با تاکید بر استفاده بهینه از ثروت موجود در این استان در حوزه‌های مختلف گفت: گیلان یکی از ثروتمندترین و از لحاظ استراتژیک یکی از مهمترین استان‌های کشور است که با کشورهایی از جمله روسیه، آذربایجان، قرقیزستان، ترکمنستان و دیگر استان‌های عضو اتحادیه اوراسیا همسایه است از این رو بسیاری از کشورها برای صادرات محصولات خود باید از ظرفیت این استان بهره‌منو شوند.

رضاییان با اشاره به واردات ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه از کشورهای مختلف و سهم ناچیز ایران از این واردات، بیان کرد: در سالیان گذشته از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند نشدیم به طوری که قبل از تفاهم نامه اوراسیا ۹۹۶ میلیون دلار و بعد از آن به یک و یک دهم میلیارد رسیده است که نشان دهنده عقب ماندگی در صادرات می‌باشد.

وی، محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان را در جهان بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: بهترین چای، برنج، فندق، زیتون، کیوی و بادام دنیا در گیلان تولید می‌شود لذا برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال نیازمند مدیریت صحیح هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان با بیان اینکه مهار تورم بدون حمایت از تولید امکان مدیر نیست، گفت: تولید کنندگان پشیمانی حل مشکلات اقتصادی هستند از این رو باید از فرصت تحریمی روسیه نهایت بهره را ببریم.

رضاییان با تاکید بر رفع ایرادات مصوبات صورت گرفته در دولت گذشته در گیلان، افزود: در دولت گذشته بخشنامه‌هایی در گیلان مصوب شد که منجر به نابودی تولید می‌شد و ما به استاندار وقت گیلان تذکرات لازم را دادیم که این مصوبات شبهه‌دار است ولی توجه‌ای نشد و نتیجه آن نابودی تولید و صادرات در گیلان شد.

وی گلایه مردم در حوزه اقتصاد را به حق دانست و بیان کرد: ما بهترین مردم را داریم که همواره پای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و اگر امروز از مشکلات اقتصادی گلایه دارند کاملا به حق است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار