استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان هواشناسی کشور؛
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش سازمان هواشناسی هنگام بروز بحران‌های طبیعی در این استان، گفت: گیلان یکی از پر مخاطره ترین استان‌های کشور به لحاظ بلایای طبیعی است و هواشناسی نقش اثربخشی در پیش بینی این مهم و نیز کاهش خسارات احتمالی دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 24 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در دیدار دکتر سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: سازمان هواشناسی با پیش بینی‌های خود نقش بسیار مهمی در انجام درست فرآیند کشاورزی دارد.

وی با اشاره به نقش اثربخش سازمان هواشناسی در اجرای درست تقویم زراعی گیلان، گفت: در دو سال اخیر شاهد کاهش بارش باران در بالادست سد سفیدرود بودیم ولی توانستیم با پیش بینی درست سازمان هواشناسی، تقویم زراعی بسیار خوبی را برای شالیکاران تنظیم کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پیش بینی درست سازمان هواشناسی در هنگام بروز بحران‌های طبیعی در این استان بیان کرد: گیلان یکی از پر مخاطره ترین استان‌های کشور به لحاظ بلایای طبیعی است و هواشناسی نقش مهمی در پیش بینی این مهم و نیز کاهش خسارات احتمالی دارد.

دکتر عباسی یکی از نیازهای استان را تجهیز و بروزرسانی ایستگاه‌های هواشناسی برشمرد و افزود: محقق شدن این مهم با همراهی سازمان هواشناسی کشور و نیز مساعدت استانی، به پیش بینی دقیق تر شرایط جوی کمک می‌کند.

وی از اختصاص پنج‌ میلیارد تومان به هواشناسی گیلان از محل سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به استان خبر داد و گفت: دولت سیزدهم برای توسعه شبکه و ایستگاه‌های سازمان هواشناسی و نیز ارتقای جایگاه هواشناسی استان، برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی دارد.

*14 ایستگاه هواشناسی مهم در گیلان مستقر است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز در این جلسه با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان در توجه به ارتقای جایگاه و فعالیت های هواشناسی استان، اظهار ‌کرد: این سازمان نقش مهمی در برنامه ریزی و رشد تولید انواع محصولات کشاورزی دارد.

"سحر تاج بخش مسلمان" با اشاره به اهمیت پیش بینی درست بحران‌ها در گیلان از سوی سازمان هواشناسی گفت: گیلان یکی از استان‌های مهم به لحاظ هواشناسی است و ایستگاه‌های حائزاهمیتی در این استان وجود دارد زیرا هرساله شاهد بروز بلایای طبیعی به مانند سیل، زلزله و برف در گیلان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نگهداری صحیح از ایستگاه‌های هواشناسی در گیلان بیان کرد: در این استان ۱۴ ایستگاه هواشناسی مستقر است و بر اساس آمار هرساله هشت میلیارد تومان برای نگهداری تجهیزات ایستگاه هواشناسی در گیلان اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره کمبود نیرو در ایستگاه‌های هواشناسی گیلان افزود: برخی از ایستگاه‌های هواشناسی در گیلان باید با چهار نفر هدایت شوند ولی در این خصوص با کمبود نیرو مواجه هستیم که با برنامه ریزی انجام شده برای رفته این مسئله تدابیری اندیشیده می شود.

در این دیدار همچنین محمد دادرس مدیر کل هواشناسی گیلان گزارشی از چگونگی فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت، امکانات و تجهیزات در ایستگاه‌های هواشناسی در نقاط مختلف گیلان به این استان سفر کرده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار