پوشش جدید دارویی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای سه بیماری سرطان، دیابت و هپاتیت C افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 17 June 2023

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: دو قلم داروی مربوط به درمان سرطان، شامل داروی پالبو سیکلیب و داروی فولوسترانت، به تازگی با پوشش ۷۰ درصدی تحت پوشش صندوق حمایت ازبیماران خاص و صعب العلاج، قرار گرفتند.
محمدحسین صفاری افزود:همچنین چهار داروی ترکیبی پر مصرف و پر هزینه در درمان بیماران دیابتی شامل امپاگلیفلوزین+لیناگلیپتین (مثل گلایپاور)، امپاگلیفلوزین+ مت فورمین (مثل سینوریپا)، سیتاگلیپتین+مت فورمین (مثل زیپمت) و لیناگلیپتین+مت فورمین (مثل لیروپریم)، تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفت.
وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای داروی سفوبوویر (sofosbuvir) در بسته جدید دارویی در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C که پیش از این ۷۰ درصد بود به ۹۰ درصد افزایش یافت و همچنین دو داروی ترکیبی داکلاتاسویر+سوفوسبوویر (Daclatasvir+Sofosbuvir) و سوفوسبوویر+لدیپاسویر (Sofosbuvir+Ledipasvir) تحت پوشش قرار گرفت.
محمدحسین صفاری گفت: تجویز دارو‌ها از طریق نسخه نویسی الکترونیک، لازمه بهره مندی از حمایت‌های بیمه‌ای جدید است و بیمار باید در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده باشد.
وی اضافه کرد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از خدمات صندوق حمایتی، به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.
از حدود ۴۰ میلیون فرد زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساکن استان اصفهان هستند.
همچنین یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار