مدیر کارخانه گندله سازی چادرملوی اردکان گفت: با تلاش متخصصان کشور، سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن محصولات زنجیره فولاد در مجموعه صنعتی معدنی چادرملوی اردکان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱ 11 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، کمالی اردکانی مدیر کارخانه گندله سازی مجتمع صنعتی معدنی چادرملوی اردکان گفت: کارخانه گندله سازی چادرملوی اردکان با ظرفیت اسمی ۳/۴ دهم میلیون تن گندله در سال به بهره برداری رسید که با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت زیرسقفی به عدد ۳/۸ دهم میلیون تن در سال رسیدیم.

او افزود: با توان متخصصان کارخانه ۹۰ درصد تجهیزات مکانیکی  بومی سازی شده است که پنج تا هفت میلیون یورو به لحاظ ارزی، صرفه جویی داشتیم.

مدیر کارخانه احیای مجتمع صنعتی معدنی چادرملوی اردکان هم گفت: این کارخانه با ظرفـیت تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در حال فعالیت است که  با توان متخصصان شرکت، سال گذشته این عدد به یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن رسید.

ابویی اظهار داشت: تولید آهن اسفنجی در این کارخانه به روش گرم است که باعث کاهش مصرف برق و سایر مولفه‌های انرژی می‌شود.

مدیر کارخانه فولاد مجتمع صنعتی معدنی چادرملوی اردکان هم با اشاره به اینکه این کارخانه از بهترین واحد‌های های تک دنیا محسوب می‌شود، گفت: ۲۲۰ نوع محصول فولادی در سایز‌ها و گرید‌های مختلف در این کارخانه تولید می‌شود.

نیک نهاد افزود: برنامه ریزی امسال کارخانه، تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع شمش‌های فولادی است که نیاز واحد‌های نورد کشور را تامین می‌کند.

در مجموع چادرملوی اردکان سالانه بالغ بر ۱۷ میلیون تن محصولات زنجیره فولاد تولید می‌کند و در بخش‌های مختلف برای ۷ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

سال گذشته شمش فولاد چادرملو علاوه بر عرضه در بورس کالا به منظور تامین بخشی از نیاز‌های داخلی، حدود ۲۶۷ هزارو ۵۸۲ تن آن در گرید‌های جهانی از طریق برگزاری مزایده به ۲۰ کشور دنیا صادر شد که ۱۴۸ میلیون دلار درآمد ارزی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار