مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب خوزستان در سفر نخست رییس جمهور به استان تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 18 April 2023

محمد رضا کرمی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۳۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال معادل ۲۳ درصد از این اعتبار جذب شده است.

وی افزود: برای طرح فاضلاب آبادان ۱۲ هزار میلیارد ریال و برای طرح فاضلاب خرمشهر هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: در مجموع طرح فاضلاب در ۱۷ شهر استان در حال انجام است که پیشنهاد دادیم ۲۰ شهر جدید و ۴۰ روستا نیز به این طرح اضافه شود.

وی افزود: رییس جمهور و رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر به سرانجام رساندن طرح توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز دارند و در این مسیر دولت کمک‌های زیادی کرده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه تا پیش از آغاز طرح فاضلاب اهواز، سه هزار نقطه بالازدگی فاضلاب در این شهرستان وجود داشت، گفت: فاضلاب اهواز به دلایلی دچار مشکلات مزمن نظیر ریزش خطوط فاضلاب شده بود.

وی ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز با همکاری سپاه با اعتباری افزون بر ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز و مشکلات فراوانی از نقاط بحرانی برطرف شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه مشکلات فاضلاب اهواز به طور کامل حل نشده است، اظهار کرد: بالازدگی فاضلاب در اهواز تقریبا به صفر رسیده و ۷۴ درصد نقاط بحرانی فاضلاب اهواز برطرف شده‌اند.

تخلیه ترکیبی آب و فاضلاب در اهواز

کرمی نژاد گفت: به دلیل اینکه شهرداری اهواز امکان ایجاد مسیری برای تخلیه آب‌های سطحی را ندارد، شرکت آبفای استان تصمیم گرفت که به صورت ترکیبی آب‌های روان و فاضلاب را تخلیه کند.

وی افزود: به همین دلیل لوله‌های فاضلابی که در نظر گرفته شده بزرگتر از حجم تخلیه فاضلاب شهر است تا توانایی هدایت و تخلیه آب‌های سطحی را نیز داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان بیان کرد: در گذشته ۲۰۰ خیابان در اهواز بر اثر بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شد که در حال حاضر سه خیابان همچنان با این مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افزود: این تصفیه خانه بخش عمده‌ای از فاضلاب شرق اهواز را پوشش می‌دهد اما در غرب اهواز برای تصفیه فاضلاب با مشکل مواجه هستیم.

کرمی نژاد گفت: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز به دلیل مشکلاتی، فعالیت ندارد به همین دلیل زمینی برای احداث تصفیه خانه در غرب اهواز در نظر گرفتیم که به زودی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: به دلیل بارندگی آسفالت کردن نوارهای حفاری طرح فاضلاب اهواز با کندی روبرو شد؛ ۹۶ خیابان باید آسفالت می‌شد که در حال حاضر از این تعداد ۹ خیابان مانده است.

ابرپروژه فاضلاب اهواز با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از یک سال گذشته با جدیت آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اعتبار تخصیص دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار