کد خبر: ۱۰۸۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹ 25 January 2023

از هم اکنون باید تتش احتمالی آب زراعی مدیریت شوداز هم اکنون باید تتش احتمالی آب زراعی مدیریت شوداز هم اکنون باید تتش احتمالی آب زراعی مدیریت شود

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب زراعی شهرستان لنگرود امروز ( چهارشنبه،۵ بهمن) با حضور محمدرضا جــــــلالـــی فرماندار، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مهندس خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان. ، مهندس مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان و مهندس علیزاده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


دکتر محمد رضا جلالی در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام وحضور مدیران استانی در جلسه به جهت اهمیت موضوع آب زراعی در شهرستان، گفت:
تجارب سنوات گذشتهحاکی از انست اگر آب هم به اندازه کافی در پشت سد باشد باز هم لنگرود به جهت اینکه انتهای حوزه آبرسانی قرار دارد، در حوزه آب زراعی با مشکلات خاصی روبه رو است و این‌ می طلبد که مدیران محترم مربوطه عنایات و توجهات ویژه ای به این شهرستان داشته باشند .

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان به اینکه سال زراعی گذشته با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب به دستور استاندار بحمدالله سال زراعی که به نوعی سخت ترین سال زراعی چند دهه گذشته بوده با عنایات خاصه باریتعالی واهتمام وجد وجهد مدیران استان وشهرستان را با تمام سختی ها به خوبی به پایان برسانیم، تصریح کرد: این ضرورت موجب شد که تمهید مقدمات لازم قبل از شروع سال زراعی جدید آغاز شود تا فصل زراعی جدید را با قوت هر چه تمام تر آغاز کنیم.


دکتر جلالی با اشاره به وجود تنگناها و محدودیت های اعتباری و اینکه کارهای بزرگی در حوزه آب زراعی انجام شد، خاطرنشان کرد: توفیقات این حوزه قطعا با عنایات باری تعالی محقق شده و امسال هم ضمن امیدواری به رحمت واسعه الهی، انتظار مردم عزیز ومـــا اینست که این توجهات به شهرستان لنگرود از جانب مدیران استانی مستمر، پایدار و ویژه باشد.

فرماندار شهرستان لنگرود با توجه به امار وگزارشات واصله درخصوص کاهش نزولات اسمانی و تقلیل اب پشت سد و کاهش ورودی اب، تصریح کردند: هم اکنون زمان مدیریت تنش احتمالی آب است لذا همه بایستی تلاش کنیم سناریوهای متعدد را بررسی و از الان مدیریت کنیم، وی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم موضوع آب بندان هاست که بایستی لایروبی شود و این یکی از تقاضای روستائیان در دیدارهای مردمی است و ضرورت دارد در فرصت طلایی باقیمانده با عزم جدی این کار دنبال شود.

دکتر جلالی با تاکید بر اینکه ظرفیت های شهرستان باید مدنظر و در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: ایستگاه های پمپاژ گلسفید، درویشانبر، پلت کله، چاف بالا وپایین و پیرپشته از جمله اولویت های مهم در فصل زراعی جدید است و انتظار داریم به شهرستان لنگرود به صورت ویژه نگاه شود.

گفتنی است ، بحث لایروبی زهکش ها و انهار، آبگیری سدهای لاستیکی، تبدیل ایستگاه‌پمپاژ دیزل، احداث پمپاژ جدید در پاپکیاده و سادات محله ، بحث تامین سوخت، صدور پروانه برای چاه های آب و پمپاژ ها، تعمیر و تجهیز و .... از جمله موارد مهمی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار